فعالیت جهادی طلبه‌های بوشهری در بیمارستان‌های کرونایی بوشهر


فعالیت جهادی طلبه‌های بوشهری در بیمارستان‌های کرونایی بوشهر

بوشهر-ایرنا- مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: 17 نفر از طلاب و روحانیون این استان در2 بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان محل پذیرش بیماران کرونایی این استان به انجام کار جهادی همراه بیمار می‌پردازند.

حجت‌الاسلام رضا خدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۰ نفر از این طلاب در بیمارستان شهدای خلیج فارس و هفت نفر در بیمارستان برازجان در ۲ شیفت صبح و عصر این فعالیت جهادی را انجام می‌دهند.

وی افزود: استان بوشهر پس از قم و خوزستان سومین استانی است که در عرصه این اقدام جهادی قدم گذاشته است و تلفیقی از طلاب جهادگر استان و کشور برای انجام این کار خداپسندانه دور هم جمع شدند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: روحیه دادن به بیماران، کادر درمانی و پرستاران و غذا و دارو دادن به بیماران از جمله فعالیت‌های طلاب و روحانیون در بیمارستان و مهمترین قسمت این کار دلگرمی به بیمار و کادر درمانی و روحیه بخشی به آنان است.

خدری اضافه کرد: غسل و کفن و دفن جان باختگان بیماری کرونا یکی دیگر فعالیت‌های طلاب و روحانیون جهادگر در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر از طلاب و روحانیون استان بوشهر در زمینه غسل و کفن و دفن اموات کرونایی فعاالیت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: این حوزه برای حضور طلاب در این عرصه جهادی فراخوان کرد و طلاب پس از اعلام آمادگی به لحاظ توانمند بودن در امور بیمارستانی و داشتن شرایط جسمی سالم مورد گزینش قرار می گیرند.

خدری حضور طلاب در بیمارستان بیماران کرونایی را ایثار خواند و اظهار داشت: طلاب و روحانیون با وجود اینکه می‌دانند امکان ابتلا به ویروس کرونا در این مکانها وجود دارد اما با ایثار و از خودگذشتگی یاریگر کادر درمان و مدافعان سلامت شده‌اند.

وی گفت: برای آشنایی بیشتر طلاب جهادگر با شرایط دوره توجیهی برگزار شده‌است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یادآورشد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی حاضر شدند و با ایجاد کارگاه های تولید ماسک و دستکش و نیز گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرهای استان سهمی مهم در عرصه خدمت رسانی به جامعه ایفا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟