کارخانه نئوپان خلخال جان می‌گیرد


کارخانه نئوپان خلخال جان می‌گیرد

اردبیل _ ایرنا _ رییس دادگستری خلخال گفت: با حل مشکلات اقتصادی کارخانه نئوپان فعالیت‌های تولیدی این واحد بزرگ صنعتی جنوب استان اردبیل جان می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ،علی رمضان‌پور روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات کارخانه نئوپان خلخال افزود: کارخانه نئوپان خلخال پس از ۲ سال تعطیلی و با فروش آن از سوی بنیاد مستضفان به عنوان مالک کارخانه از سال ۹۷ فعالیت‌های تولیدی خودرا مجددا آغاز ولی در فروردین ماه امسال بدلایل وجود مشکلات مالی به مدت یک ماه تعطیل و دوباره از اردیبهشت ماه شروع به کار کرده و از یک هفته پیش هم فعالیت‌های تولیدی آن متوقف شده است.

وی گفت: تلاش دستگاه قضایی خلخال ، فرماندار و سایر مسوولان دستگاه‌های اجرایی بر حل مشکل دریافت تسهیلات سرمایه در گردش کارخانه نئوپان با حل مشکل وثیقه ملکی در اختیار بانک تجارت ، جلوگیری از توقف همیشگی آن ، فعالیت کارخانه و بازگشت کارگران بیکار شده این واحد صنعتی به سرکار متمرکز است.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: محدودیتی برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و حل مشکل نقدینگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی کارخانه نئوپان وجود ندارد.

فریدون بابایی افزود: مالک این واحد صنعتی در صورت تامین وثیقه می‌تواند نسبت به دریافت تسهیلات بانکی موردنیاز اقدام کند.

کارخانه نئوپان خلخال جان می‌گیرد

او با بیان اینکه تسهیلات منظور شده برای اجرای طرح توسعه کارخانه نئوپان خلخال باید بموقع از سوی مالک کارخانه جذب شود، گفت: با اجرای طرح توسعه کارخانه نئوپان خلخال ۲۵۰ فرصت شغلی جدید در این واحد صنعتی بزرگ جنوب استان اردبیل ایجاد می‌شود.

وی اظهارداشت: با حل مشکل تغییر کاربری ۲ هکتار زمین خریداری شده توسط کارخانه ، زمینه راه‌اندازی طرح توسعه و افزایش میزان تولید در این واحد صنعتی فراهم می‌شود.

فرماندار خلخال افزود: با توسعه این کارخانه که با پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک صنعت و معدن استان صورت می‌گیرد، ضمن افزایش قابل توجه تولیدات کارخانه ، برای ۲۵۰ نفر زمینه اشتغال جدید فراهم می‌شود.

وی با توصیه به مسوولان جهاد کشاورزی استان به حل مشکل کاربری زمین خریداری شده،گفت: پروژه زراعت چوب نیز با هدف تامین خوراک و هیزم موردنیاز کارخانه نئوپان در اراضی مستعد حاشیه رودخانه قزل‌اوزن با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا می‌شود.

بابایی با بیان اینکه توسعه این کارخانه یکی از مصوبات جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال در سال گذشته است، از تلاش مسوولان منطقه برای تحقق این مصوبه و فراهم کردن زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید قدردانی کرد.

علیرضا خلیلی ، رییس اداره تعاون کار ، و رفاه اجتماعی خلخال نیز گفت: بلحاظ عدم پرداخت حق بیمه زمستان سال گذشته کارگران نئوپان بیمه بیکاری در زمان تعطیلی این واحد صنعتی شامل حال کارگران کارخانه نمی‌شود.

نجفی ، مدیرعامل کارخانه نئوپان خلخال هم علت توقف فعالیت‌های این واحد صنعتی را مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا ،مشکل راه‌اندازی طرح توسعه کارخانه و فرسوده بودن خط تولید وررق نئوپان ،تجهیزات قدیمی آن ، ناتوانی در پرداخت بدهی‌های معوق سال‌های گذشته کارخانه به بانک تجارت ،افزایش سه برای قیمت هیزم در بازار و خوراک موردنیاز کارخانه و مشکل تامین سرمایه در گردش برای ادامه کار تولید در این کارخانه ذکر کرد.

وی افزود: در صورت حمایت مسوولان و حل مشکل پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه در گردش این واحد مجددا فعال می‌شود.

کارخانه نئوپان خلخال پس از ۲ سال تعطیلی و توقف فعالیت‌های تولیدی از سوی بنیاد مستضعفان و مالک اصلی این واحد صنعتی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی فروخته شده است.

این کارخانه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی جنوب استان اردبیل پس از واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوص دوباره جان گرفته و هم‌اکنون با ظرفیت کامل در ۲ بخش تولید ورق نئوپان و ورق ملامینه در حال تولید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان