حذف بیش از 900 هزار فرصت شغلی درطول شش ماه در مکزیک


حذف بیش از 900 هزار فرصت شغلی درطول شش ماه در مکزیک

مؤسسه امنیت اجتماعی مکزیک یکشنبه در گزارشی از حذف 921 هزار و 583 فرصت شغلی در این کشور در نیمه نخست سال 2020 پس از شیوع بیماری کووید 19 خبر داد.

حذف بیش از 900 هزار فرصت شغلی درطول شش ماه در مکزیکبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شینهوا از مکزیکوسیتی، گزارش مؤسسه امنیت اجتماعی مکزیک نشان می‌دهد در نتیجه شیوع این بیماری همه گیر، مکزیک ۸۳ هزار و ۳۱۱ فرصت شغلی رسمی را فقط در ماه ژوئن از دست داد.
این کشور در دوره شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در مؤسسه امنیت اجتماعی ثبت کرد که ۸۶ ممیز شش دهم درصد آن‌ها مشاغل تمام وقت و ۱۳ ممیز چهار دهم درصد مشاغل پاره وقت بود.
مکزیک بر اساس ارزیابی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور این کشور، امسال (۲۰۲۰) به علت شیوع ویروس کرونا یک میلیون فرصت شغلی را از دست خواهد داد. این در حالی است که دولت مکزیک مشغول اجرای طرحی برای ایجاد دو میلیون فرصت شغلی جدید است.
از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به کووید ۱۹ در مکزیک در ۲۸ فوریه، این کشور بیش از ۲۹۰ هزار مورد ابتلا و ۳۴ هزار و ۷۳۰ مورد مرگ بر اثر این بیماری ثبت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل