تولید روزانه چهار میلیون ماسک در ستاد اجرایی فرمان امام


تولید روزانه چهار میلیون ماسک در ستاد اجرایی فرمان امام

گرگان - ایرنا - معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت که از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون روزانه چهار میلیون ماسک توسط واحدهای صنعتی وابسته به این نهاد تولید و در قالب بسته های معیشتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

عبدالعلی صاحب‌محمدی شامگاه یکشنبه در آیین آغاز مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان در گرگان اظهار داشت: علاوه بر آن روزانه ۲۵۰ تن ژل و محلول‌ضدعفونی کننده و هر هفته ۲ هزار و ۵۰۰ کیت تشخیص کرونا در این واحدها تولید می‌شود.

وی بیان کرد: این نهاد همچنین در مرحله اول ۲۰۰ هزار کیت تشخیص و ۴۵۰ هزار گان را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داد.

معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: برای تولید و تامین اقلام دارویی، تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده در این نهاد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش هم به صنوف آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت.

وی ادامه داد: برای تامین و توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و خدمات دیگر در ایام کرونا بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه مستقیم توسط این نهاد اختصاص یافت.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت که ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تاکنون ۳۹ مدرسه در استان ساخته و علاوه بر آن قرار است ۱۷ واحد دیگر هم در مناطق گوناگون استان احداث شود.

هادی‌ حق‌شناس اظهار داشت: ساخت این مدارس با اولویت شبانه‌روزی در شرق استان می‌تواند مشکل ۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل استان را برطرف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟