خیز دانشگاه آزاد دامغان برای تجاری‌سازی چهار محصول دانش‌بنیان


خیز دانشگاه آزاد دامغان برای تجاری‌سازی چهار محصول دانش‌بنیان

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از برنامه‌ریزی برای تجاری‌سازی چهار محصول دانش‌بنیان این دانشگاه در صورت جذب سرمایه‌گذار و حامی خبر داد.

دکتر نعمتی 23تیرماه به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکنون چندین محصول دانش‌بنیان و از جمله ژل ضدعفونی کننده ، دهان شوی گیاهی ضدباکتری و میکروب ، پماد سوختگی برپایه ژل آلواورا و...را تولید و عرضه کرده است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های پژوهشی در این دانشگاه افزود: در همین راستا داروخانه آموزشی دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بزودی در بیمارستان ولایت دامغان افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با اشاره به فعالیت‌های علمی این دانشگاه در حوزه محصول پسته خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد دامغان جز مراکز تحقیقات برتر کشور است.

نعمتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دامغان اولین مرکز آموزش عالی دامغان و اولین واحد جامع در منطقه بوده است تصریح کرد: دانشگاه آزاد دامغان با برخورداری از تنوع رشته‌ها بیش از 80 درصد سلیقه تحصیلی دانشجویان را پوشش می دهد .

وی با بیان اینکه این واحد جزء 10 دانشگاه آزاد برتر کشور است به غنای تجهزیات این دانشگاه در حوزه آزمایشگاهی پرداخت و گفت: این دانشگاه درحال حاضر 30 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی دارد ،

دکتر نعمتی به هزینه پایین تحصیل در این واحد پرداخت و ادامه داد: شهریه دانشجویی در تمامی رشته های کارشناسی و کاردانی این واحد کمتر از یک میلیون تومان است همچنین شهریه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری این واحد به نسبت دیگر دانشگاه‌ها کمتر است.ضمن اینکه70 درصد از هزینه شهریه ترم‌ها به‌صورت وام کم بهره دراختیار دانشجویان قرار می‌گیرد ،

وی از وجود 122 رشته تحصیلی در این واحد خبر داد و گفت: این دانشگاه 3200 دانشجو و 104 عضو هیئت علمی تمام وقت دارد. ضمن اینکه در بیش از 35 سال گذشته افزون بر 30 هزار دانشجو از این واحد فارغ‌التحصیل شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از تخفیف ویژه به دانشجویان خبر داد و یادآوری کرد: امسال به دانشجویان 10درصد تخفیف داده می‌شود.

وی از جذب دانشجوی بورسیه در این واحد در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و با اشاره به وجود چند پروژه نیمه تمام در این دانشگاه گفت: پروژه استخر نیمه تمام این واحد بیش از 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن حدود 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. ضمن اینکه تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

خیز دانشگاه آزاد دامغان برای تجاری‌سازی چهار محصول دانش‌بنیان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022