داغی تازه بر دل تئاتر اصفهان


داغی تازه بر دل تئاتر اصفهان

عباس اصلاوی، کارگردان، بازیگر و گریمور تئاتر که سرپرستی گروه نمایشی «غزل» شاهین‌شهر را بر عهده داشت، در سن 34 سالگی، دار فانی را وداع گفت.

هامون حیدری، مدیر صحنۀ تئاتر «ماهی‌های نه ماهی» که با عباس اصلاوی دوستی صمیمانه داشته، ضمن اعلام این خبر به ایسنا گفت: عباس اصلاوی متولد سال ۱۳۶۵ و از شاگردان احسان رحیمی، استاد تئاتر در اصفهان و شاهین‌شهر بود که از سال ۱۳۷۹ در بیش از ۵۰ نمایش به‌عنوان کارگردان، بازیگر، نمایشنامه‌نویس و گریمور فعالیت داشت.

وی ادامه داد: این هنرمند شخصیتی بسیار آرام، فروتن، محجوب و به‌دور از حاشیه داشت و در جشنواره‌ها نیز رفاقت را به رقابت ترجیح می‌داد.

مدیر روابط عمومی دومین همایش تئاتر هفتک شاهین‌شهر با اشاره به علت فوت این هنرمند تئاتر گفت: تا جایی که مطلعم، عباس همراه با برادرش یک ماشین به‌صورت شریکی خریده بودند تا روی آن کار کنند و روزی که او برای تحویل ماشین رفته بود، در راهِ برگشت تصادف کرد و ۱۰ روز به کما رفت.

وی افزود: امروز او را به بخش منتقل کرده بودند و همه امید بهبود حالش را داشتیم اما به ناگهان خبر درگذشتش را شنیدیم و متأثر شدیم.

حیدری گریزی به وضعیت بد معیشتی هنرمندان تئاتر به‌ویژه در شهرستان‌ها نیز زد و اظهار کرد: اغلب هنرمندان تئاتر در شهرستان‌های اصفهان زندگی‌شان را با شغل‌هایی مثل آرایشگری، مکانیکی، رانندگی و... که چندان علاقه‌ای نیز به آن ندارند می‌چرخانند و پولی که به‌سختی از این راه کسب می‌کنند را خرج اجرای تئاتر می‌کنند تا تئاتر شهرستان زنده نگه‌داشته شود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: متأسفانه با شیوع ویروس کرونا وضعیت معیشتی هنرمندان تئاتر به‌شدت دچار مشکل شده و دولت نیز کمک‌هزینه‌ای (یک‌میلیون تومان به‌صورت وام) که قرار بود به برخی از هنرمندان بدهد (تنها به هنرمندانی که اجرای تئاتر آن‌ها در ماه اسفند به‌اجبار متوقف شد) هنوز پرداخت نکرده است.

وی یادآور شد: اخیراً اعلام کرده‌اند که قرار است کمک‌هزینه‌ای به هنرمندان گروه‌های ثبت‌شده داده شود اما مسئله این است که نهایتاً ۳۰ تا ۴۰ درصد از هنرمندان تئاتر در گروه‌های ثبت‌شده فعالیت دارند و نزدیک به ۷۰ درصد دیگر که به‌صورت آزاد با گروه‌های مختلف همکاری دارند از این کمک بی‌بهره خواهند ماند و این رنجی است افزون بر همۀ رنج‌های ما.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی