وزش باد و غبار محلی کیفیت هوای اصفهان را کاهش می‌دهد


وزش باد و غبار محلی کیفیت هوای اصفهان را کاهش می‌دهد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد و گرد و خاک در شرق و شمال شرقی استان باعث افزایش غبار محلی در اوایل روز و کاهش کیفیت هوای اصفهان می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتا ناپایدار طی سه روز آینده در سطح استان است، براین اساس طی این مدت در بیشتر مناطق در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: طی این مدت در مناطق شرقی، شمالی و تا حدی مرکز استان، وزش باد و گرد و خاک محلی پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه بارش پراکنده و ضعیف در برخی مناطق استان، به ویژه مناطق شمالی دور از انتظار نیست، گفت: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خنک ترین روز هفته، فردا دوشنبه با ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد کاهش دما خواهد بود، تصریح کرد: از روز سه شنبه تا آخر هفته افزایش دمای هوا را در استان داریم، اما میزان آن خیلی قابل توجه نیست.

هنرمند، پیش بینی حداکثر دمای هوای امروز را ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و حداقل دمای فردا را ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: گرم ترین نقطه استان کاشان با ۳۸ درجه سانتی گراد و خنک ترین نقطه بوئین میاندشت با ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

این کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه وزش باد و گرد و خاک در شهرستان های شرقی و شمال شرقی در اوایل روز باعث افزایش غبار محلی می شود، خاطرنشان کرد: این شرایط کیفیت هوای اصفهان را کاهش می دهد و ممکن است هوای اصفهان فردا صبح در آستانه ناسالم قرار بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید