نباید نمک بر زخم مردم بپاشیم/تقدیر از کارمندانی که از کار مردم گره گشایی می کنند


نباید نمک بر زخم مردم بپاشیم/تقدیر از کارمندانی که از کار مردم گره گشایی می کنند

در یکصد و بیست و نهمین‌ جلسه علنی شورای شهر اصفهان، بر حفظ کرامت شهروندان و جلوگیری از سردرگمی مردم، معرفی و تقدیر از کارمندانی که از کار مردم گره کشایی می کنند و موافقت با دورکاری و تامین مسکن کارکنان شهرداری تاکید شد.  

رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه که پیش از ظهر امروز (یکشنبه_ ۱۵ تیرماه) برگزار شد، با اشاره به فرازی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، اظهار کرد: شورای شهر ملجا و پناه مردم است و باید علاوه بر نظارت بر مدیریت شهری، مراقب حق شهر و شهروندان باشد.

علیرضا نصر اصفهانی افزود: کسی نباید برای صحبت با نمایندگانش ترسی داشته باشد و کسی هم حق ندارد شهروندی را نکوهش کند.

وی با بیان اینکه کارمندان اندکی در ادارات هستند که کار مردم را راه نمی اندازند و از سردرگمی مردم لذت می برند، تاکید کرد: شهردار اصفهان بارها بر کرامت شهروندان تاکید کرده، ولی متاسفانه این عده ظاهراً دست بردار نیستند.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه ما وظیفه داریم آلام مردم را التیام دهیم و نباید نمک بر زخم مردم بپاشیم، از اداره بازرسی استان خواست کارمندانی که دنبال گره گشایی از مردم هستند را شناسایی و از آنها تقدیر کنند.

نصر اصفهانی به تدوین طرح جامع اصفهان اشاره و اظهار امیدواری کرد که همه صاحب نظران در این زمینه بیش از گذشته همکاری کنند و در این پروژه که آینده شهر را تضمین می کند و خطاهای احتمالی را کاهش می دهد مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: از شهردار اصفهان نیز درخواست دارم طرح جامع را از خود بداند و بیش از گذشته با آن همکاری کند.

در ادامه این جلسه، عباسعلی جوادی، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان به شهادت دکتر سید محمد موسوی بر اثر ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: دکتر موسوی متولد اردستان و مدت ها مسئول شبکه بهداشت و درمان اردستان بود.

وی افزود: دکتر موسوی دومین شهید مدافع سلامت در شهر اصفهان است و پیش از او، دکتر سعید حقیقی در اردیبهشت ماه امسال به دلیل ابتلا به کرونا به شهادت رسید.

کورش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان هم در این جلسه با بیان اینکه سرعت تورم دخل و خرج مردم را تحت تاثیر قرار داده و روز به روز بر شمار خانوارهای فقیر افزوده می شود، گفت: با یارانه یک میلیون تومانی نمی شود مشکلات مردم را حل کرد و نیازمند تدبیر و برنامه ریزی قوی هستیم تا از گسترش فقر و آشفتگی در بازار جلوگیری کنیم.

کوروش خسروی، عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز از مسئولان خواست به فکر تامین آب مورد نیاز کشاورزان شرق برای کشت پاییزه باشند و گفت: براساس آخرین آماری که از سد زاینده رود داریم ورودی سد ۴۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی ۱۰۰ متر معکب است که نشان می دهد روزانه ۵ میلیون متر مکعب اضافه از سد برداشت می کنیم.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند هم برای آب شرب مشکل پیدا می کنیم و هم کشاورزان نمی توانند آبیاری اولیه را برای کشت پاییزه انجام دهند.

فریده روشن نیز از مردم خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط را درک کنند و افزود: آگاهی از خطری که جان خود و عزیزان شان را تهدید می کند می تواند انگیزه ای باشد تا مردم دستورالعمل های بهداشتی و اجتناب از تردد و تجمعات غیرضروری را بیشتر جدی بگیرند.

وی همچنین به اهمیت سلامت کارکنان در این شرایط اشاره کرد و گفت: موافقت با دورکاری کارمندان و انجام برخی از امور از راه دور و با استفاده از بستر اینترنت می تواند از خسارات کرونا جلوگیری کند.

امیراحمد زندآور رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان هم با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار نفر از کارکنان شهرداری فاقد مسکن هستند، گفت: بسیاری از دستگاه های دیگر وضعیت به مراتب بهتری برای تامین مسکن کارکنانشان دارند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت درآمد شهرداری، بسیاری از کارمندان شهرداری امکان پرداخت مبلغ برای خرید مسکن را ندارند و به همین خاطر شهرداری باید از امکانات خود استفاده کرده و زمینه خانه دار شدن کارکنانش را فراهم کند که در این صورت می توانیم به کاهش دلالی و فساد در شهرداری امیدوار باشیم.

شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به شرایط بسیار سخت و شکننده ای که به خاطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد، گفت: گاهی جلسات شهرداری و شورای شهر شلوغ و نگران کننده است، به همین خاطر درخواست می کنم سالن مناسبی جهت برگزاری جلسات شورا و شهرداری درنظر گرفته شود تا توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی حفظ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی