22 واحد مسکونی به معلولان یزد واگذار شد


22 واحد مسکونی به معلولان یزد واگذار شد

یزد- ایرنا- 22 واحد مسکونی معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان یزد روز یکشنبه در دومین روز از هفته بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

مدیرکل بهزستی استان یزد روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز به طور همزمان ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی سراسر کشور واگذار شد.

علی محمد عطابخش افزود: سازمان بهزیستی برای خانواده‌های ۲ معلول روستایی تا سقف ۳۶۰ میلیون ریال، خانواده‌های دارای ۲ معلول شهری تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال و برای سایر معلولان و مددجویان زیرپوشش کمک بلاعوض تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسکن در نظر گرفته است.

وی از ساخت ۳۷۹ مسکن برای خانواده‌های دارای معلول استان خبرداد و گفت: این واحد مسکونی با مشارکت خانواده‌های زیر پوشش ساخته می‌شود و درسال گذشته ۸۱ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد.

وی تعداد افراد زیرپوشش بهزیستی استان را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۹ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند که مجموعا ماهانه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود.

عطابخش تصریح کرد: همچنین به ۱۱ هزار نفر در مراکز بهزیستی به صورت روزانه یا شبانه خدمات ارائه می‌شود که مجموعا سه میلیارد تومان از سوی دولت به آنها یارانه پرداخت می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در مراسم افتتاح ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی اعلام کرد: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی کشور ۱۲۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شده، ۹۰ هزار واحد مسکونی نیز از ابتدای دولت یازدهم ساخته شده و ۴۵ هزار واحد هم در دست احداث است.

وحید قبادی دانا افزود: از مجموع واحدهای به بهره برداری رسیده ۴۶۶ واحد مسکونی به خانوارهای دارای حداقل دو معلول و به بالا و یک هزار و ۶۲۴ واحد مسکونی به سایر خانوارهای زیرپوشش مانند زنان سرپرست خانوار واگذار شد..

۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی است، شعار امسال این هفته "شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده "نام گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند