​660 معلول ضایعه نخاعی در گلستان وجود دارد/ 30 هزار معلول از بهزیستی مستمری دریافت می کنند


​660 معلول ضایعه نخاعی در گلستان وجود دارد/ 30 هزار معلول از بهزیستی مستمری دریافت می کنند

دهقان گفت: در استان گلستان 660 معلول ضایعه نخاعی وجود دارد و برای نگهداری این افراد در خانواده ها بهزیستی حق پرستاری پرداخت می کند.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «حمید دهقان» صبح امروز (یکشنبه 22 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفته بهزیستی فرصت مغتنمی است که بتوانیم برنامه های که در سازمان بهزیستی انجام می شود را برای مردم معرفی کنیم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی گلستان ادامه داد: در بهزیستی استان گلستان بالغ بر 50 هزار مددجو معلول در قسمت های مختلف جسمی، شنوایی، بینایی، اختلالات حرکتی، اختلالات روان و ضایعه نخاعی و غیر وجود دارد.

دهقان یادآور شد: در استان گلستان میزان نرم معلولیت ما از سطح کشور بالاتر است که می تواند مربوط به عوامل ژنتیکی، فرهنگی و غیره باشد و باید اطلاع رسانی و پیگیری ها را بیشتر کنیم تا میزان بار معلولیت در یک نقطه باقی بماند.

وی به خدمات بهزیستی اشاره کرد و افزود: بالغ بر 30 هزار نفر از معلولان بهزیستی ماهانه از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می کنند و بهزیستی ماهانه چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب این افراد واریز می کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی گلستان متذکر شد: همچنین سازمان بهزیستی خدمات متنوعی برای تهیه اقلام ضروری، توانبخشی از قبیل ویلچر، اعصا و تخت پزشکی تهیه و در اختیار معلولان قرار می دهد.

دهقان یادآور شد: 18 مرکز شبانه روزی در بحث معلولان در سطح استان فعالیت می کند و همچنین 55 مرکز روزانه نیز به معلولان در حوزه توانبخشی، پشتیبانی شغلی و حرفه آموزی فعالیت می کنند.

وی افزود: برای دسترسی بهزیستی راحتتر صورت بگیرد 46 نقطه دفاتر جامع بهزیستی وجود دارد و تمامی خدمات بهزیستی در این مجتمع ها ارائه می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی گلستان بیان کرد: در استان گلستان ۶۶۰ معلول ضایعه نخاعی وجود دارد و برای نگهداری این افراد در خانواده ها بهزیستی حق پرستاری پرداخت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم