عضو شورا: پیک دوم کرونا در تهران مشهود است


عضو شورا: پیک دوم کرونا در تهران مشهود است

تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با بستری شدن بیش از 600 بیمار جدید کرونایی و فوت 70 نفر به صورت میانگین در یک روز، پیک دوم کرونا در تهران کاملا مشهود است.

«زهرا نژادبهرام» روز یکشنبه در دویست و بیست‌وششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: کارگزاران نظام و در راس آن اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت شرعی و قانونی در قبال صیانت از جان یکایک شهروندان را برعهده دارند و پیش‌بینی نکردن سازوکار اجرایی روشن بر نحوه عملیاتی نمودن «مصوبه اجباری شدن ماسک در محل‌های پرتردد» نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

«نژادبهرام» بیان کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در روز، متراکم‌ترین شهر ایران به شمار می‌رود و بر اساس آمارها حدود ۵۰ درصد مردم تهران برای حضور در محل کار و ۲۵ درصد برای خرید روزانه از منزل خارج می‌شوند.

عضو شورا ادامه داد: با توجه به اینکه رعایت فاصله‌اجتماعی به دلیل تراکم بالای جمعیت در پایتخت غیرممکن است، نیاز به مداخله جدی‌تر دستگاه‌های مسئول کاملا احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود قرار گرفتن بیش از ۱۸ استان در وضعیت هشدار قرمز کماکان شرایط به نوعی مدیریت می‌شود که گویی در شرایط پسا کرونا قرار گرفته‌ایم و صرفا بر استفاده شهروندان از ماسک به عنوان ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین راه‌حل تاکید می‌شود.

نژادبهرام ادامه داد: حتی اجازه کوچکترین تصمیم‌گیری در سطح محلی داده نمی‌شود و این امر با توجه به بحرانی بودن شرایط و لزوم اتخاذ تصمیم‌ها در اسرع وقت، در بروز جدی بحران موثر بوده است.

وی از ستاد ملی مقابله با کرونا خواست نسبت به اعمال محدودیت‌های شدید در آمدوشد غیرضروری، جلوگیری از تجمع‌ها، اجباری شدن دورکاری کارکنان بخش‌های دولتی و عمومی و فعالیت مشاغل و رسته‌های تامین‌کننده خدمات در قالب مجازی اقدام کرده و اجازه اعمال محدودیت‌ها لااقل تا سقف مشخصی را به سطوح محلی تفویض کند.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته ۲۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل