سریال ادامه‌دار نصب آب‌گرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان


سریال ادامه‌دار نصب آب‌گرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اولین آب‌گرمکن‌های خورشیدی سال 99 در روستای قوزیجا (دام کشخون) نصب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مهدی آرمیون با اشاره به اینکه حفاظت و حمایت از عرصه‌ها و منابع‌طبیعی و خدادادی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل بهشمار می‌رود، افزود: امسال نیز در راستای حفظ و حراست از درختان جنگلی و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان توسط روستانشینان حاشیه جنگل‌ها، تهیه و نصب آب‌گرمکن‌های خورشیدی در برنامه کاری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اجرای طرح آب‌گرمکن‌های خورشیدی در استان از سال ۹۴ و در یک روستا به عنوان پایلوت انجام شد و با دریافت بازخوردهای مثبت از اجرای این طرح اکنون سالانه و به صورت منظم این طرح در روستاهای استان اجرا می‌شود.

آرمیون با بیان اینکه روستاهای حاشیه جنگل‌ها که راه صعب‌العبور دارند، همچنین از نعمت گاز طبیعی محروم هستند، در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته‌اند، ادامه داد: اولین آب‌گرمکن‌های خورشیدی طی امسال نیز در روستای قوزیجا نصب شد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار کرد: ۹ دستگاه آب‌گرمکن خورشیدی در پشت‌بام منزل ۹ خانوار دائمی این روستا نصب شد.

وی اعلام کرد: برای تهیه این آب‌گرمکن‌ها حدود۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صیانت هزینه شده که روستانشینان فقط هزینه لوله‌کشی از آب‌گرمکن به آشپزخانه و حمام را پرداخت کرده‌اند.

آرمیون، تأمین آب گرم رایگان، حفاظت از بوته‌ها و پوشش گیاهی مراتع و در نتیجه افزایش تولیدات دامی و بالا رفتن درآمد افراد این منطقه و نیز کاهش آمار قطع درختان توسط این قشر را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند