استاندار آذربایجان‌غربی: کنترل تجمع‌ها در استان، اولویت نخست مسوولان باشد


استاندار آذربایجان‌غربی: کنترل تجمع‌ها در استان، اولویت نخست مسوولان باشد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مسوولان استانی و شهرستانی نسبت به مراکز پرتجمع نظارت لازم را داشته باشند و کاهش و کنترل این تجمع‌ها در اولویت آنان باشد.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید در این راستا محدودیت‌ها با جدیت در سطح جامعه اعمال شود و بازدید میدانی از سطح شهر صورت گیرد.

وی بیان کرد: باید طرح‌هایی اجرا شود که مراجعه مردم به ادارات کاهش یابد تا زمینه کنترل بهتر بیماری فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: نیروی انتظامی و مسوولان نظارتی باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه نظارت دقیق داشته باشند و اگر کسی این موارد را رعایت نکرد، اخطارهای لازم به فرد داده شود تا بیماری به درستی مدیریت شود.

شهریاری اضافه کرد: محدودیت‌های ابلاغی برای کاهش ابتلا به کروناست و فرمانداران موظف هستند با راه‌اندازی تیم‌های ویژه بازرسی و گشت زنی در سطح شهر و روستاها با افراد و صنوفی که محدودیت‌ها را اجرا نمی‌کنند، برخورد کنند.

وی گفت: استفاده از ماسک نیز باید رعایت شود و کنترل‌ها نسبت به رعایت موارد بهداشتی شدیدتر شود و اگر محدودیت‌ها به درستی اجرا نشود، زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع نمی‌شود و آمار ابتلا هر روز بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه تجمع‌ها باید محدود شود، ادامه داد: باید به این امر توجه ویژه شود که ٧٩ درصد فوت‌شدگان کرونا بالای ۶٠ سال سن دارند و باید برنامه‌ریزی لازم برای کنترل این امر صورت گیرد.

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند.

تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۵ درصد آنان بهبود یافته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟