تقویت باورهای دینی، تضمین‌کننده مصونیت حجاب در جامعه است


تقویت باورهای دینی، تضمین‌کننده مصونیت حجاب در جامعه است

گناوه - ایرنا - حجاب یک مقوله انسانی و فطری است که پای‌بندی به این فریضه مهم دینی و الهی انسان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می‌کند و از سقوط به پرتگاه‌هایی که در سر راه آنان قرار می‌گیرد، مانع می‌شود.

انقلاب اسلامی و فرهنگ غنی ایران اسلامی همواره به دنبال احیا و زنده نگهداشتن و ترویج حجاب در جامعه برای نزدیک کردن بشر به این موضوع انسانی است و بر همین اساس و برای عفت ، نگاه و پاکی اندیشه است.

۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ هر سال یادآور حادثه حمله وحشیانه سردمدار عفت زدایی، غیرت زدایی و دیانت زدایی در ایران یعنی رژیم پهلوی به مسجد جامع گوهرشاد است.

در چنین روزی عوامل خبیث رضا شاه پهلوی با هجوم به مسجد گوهر شاد جمعی از مردم را به دلیل مخالفت با کشف حجاب بانوان و غربی کردن لباس مردان، به خاک و خون کشیدند که تداوم راه و حفظ آرمان آنان، نیاز امروز جامعه اسلامی است.
عفاف و حجاب این روزها تنها یک مصونیت جسمی نیست، بلکه مصونیت اندیشه‌ای است که دشمن آن را به مسئله‌ای جهانی تبدیل کرده‌است و امروز از همین روش به تقابل با فرهنگ و ارزش‌های جوامع ازجمله در ایران اسلامی پرداخته است.
اگر خوب دقت کنیم انقلاب اسلامی همواره به دنبال احیا و زنده نگهداشتن و ترویج حجاب در جامعه برای نزدیک کردن بشر به این موضوع انسانی است اما این امر مهم فرهنگی مورد هجمه سنگین جنگ نرم دشمن قرار گرفته تا جامعه را به سمت اهداف پوچ غربی‌ها وا دارد.
تهاجم فرهنگی دشمن با تخریب ارزش‌ها و باورهای اسلامی بویژه در مسئله عفاف و حجاب در حال جان گرفتن است که اگر بدرستی با آن مقابله نشود، خسارت‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت.
روز عفاف و حجاب بهانه‌ای شد تا در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه حضور و نظرات آنان را در ارتباط با این امر مهم در جامعه امروزی ایران جویا شویم.

زهرا حیاتی دانشجوی دانشگاه پیام نور گناوه در رشته حقوق گفت: حجاب نشان دهنده فرهنگ و زائیده نگرش افراد در جامعه است و نسل جدید بخاطر گرایش زیاد به مد و مد پرستی علاقمند هستند که پوشش‌های مختلف را تجربه کنند ولی این مساله نباید بهانه شود تا به مساله حجاب کم توجهی شود.

وی بیان کرد: نباید به مساله حجاب نگاه تحمیلی شود بلکه باید باور و اعتقاد به این عمل پسندیده تقویت شود.‌

وی اظهارداشت: برای اصلاح وضع کنونی حجاب در جامعه باید مدل‌ها و سبک‌های مختلف لباس ایرانی اسلامی عرضه شود تا جوان متناسب با ذائقه خود گزینش کند.
دانشجوی دیگر دانشگاه پیام نور گناوه در رشته مدیریت گفت: حجاب فعلی در جامعه ایران تحت تاثیر فرهنگ بیگانه و متاثر فضای رسانه ای مسموم غرب و کم کاری و غفلت در داخل کشور شکل گرفته است.
مهشید ملک زاده افزود: برای پای‌بندی به حجاب نوعی اعتماد به نفس پایین شاهد هستیم در حالی که کشور ایران دارای پیشینه فرهنگی غنی بود و رها کردن یکی ارزش‌های اصیل جامعه زیبنده نیست.

وی اظهارداشت: توجه به تبلیغات فرهنگی مناسب و مثبت، تربیت صحیح در خانواده و تاثیر رسانه به عنوان یک بسته فرهنگی می‌تواند به اصلاح وضع کنونی کمک کند.
سعیده به نژاد دانشجوی رشته مترجمی زبان انگیسی پیام نور گناوه گفت: باتوجه به اینکه متاسفانه در مورد حجاب در جامعه گاهی بد صحبت و بد هم دفاع شده است، جامعه ما پوشش حداقلی دارد و دراین میان تغییر نگرش نسل جدید نیز باعث شده تا تحمل شنیدن تذکر دلسوزانه را هم نداشته باشند.
وی افزود: پوشش زن همانند نگهبانی است که او را در مقابل نگاه آلوده محافظت می کند.

این دانشجو با بیان اینکه استقلال نکردن شخصیت و یا مورد تمسخر واقع شدن ریشه در بی حجابی غالب افراد دارد، گفت: مراقبت بیشتر خانواده‌ها و معرفی الگوی زن ایرانی اسلامی بویژه در رسانه ملی می‌تواند به اصلاح وضع موجود کمک کند
به نژاد بیان کرد: حجاب در کشور ما خیلی بد شده که برای اصلاح این وضعیت باید قوانین و مقررات خاصی را در جامعه برقرار کرد.

وی گفت: پوشش مناسب این نیست که بانوان باید بطور حتم چادر بپوشند و یا لباس‌های بد فرم بپوشند بلکه با مانتو و شلوار هم می‌توان پوشش مناسب و حجاب داشت.
این دانشجو افزود: پوشش و لباس مناسب هم برای زن و هم برای مرد واجب است و باید رعایت شود.

مریم جوکار دانشجوی رشته حقوق پیام نور گناوه با بیان اینکه حجاب در کشور طبق قانون اجباری است، گفت: بارها در خیابان‌ها و سطح جامعه شاهد نقض این قانون بوده‌ام و این می‌تواند ریشه در دلایل شخصی خودِ فرد و یا جامعه داشته باشد.
وی افزود: برای اصلاح وضعیت کنونی حجاب در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جدی تر دنبال شود و گشت‌های ارشاد در خیابان ها همانند و همپای گشت پلیس حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: دبیرستان و دانشگاه‌ها باید بطور جد پیگیر مسئله حجاب باشند و اداره‌ها نیز مانع از ورود زنان بی ججاب شوند.

نیلوفر حسین پور دانشجوی پژوهشگری علوم اجتماعی پیام نور گناوه گفت: باتوجه به اینکه حجاب در جامعه به سمت الگوی فرهنگ غربی پیش رفته و از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی فاصله گرفته است که باید برای برون رفت و بهبود وضعیت فعلی تدابیر و راهکارهایی اندیشده شود.

وی بیان کرد: آگاه سازی خانواده‌ها و فرهنگ سازی برای حجاب ایرانی اصیل، تولید پوشاک ایرانی اسلامی و جمع‌آوری پوشاک‌های کنونی، فرهنگ سازی در مدارس و امتیاز خوب دادن به تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی راهکاری مناسب در برهه کنونی برای بهبود وضعیت کنونی است.
مرضیه تمیمی دانشجوی ادبیات فارسی پیام نور گناوه گفت: حجاب به معنای واقعی خود امری ریشه‌ای است که در کانون اصلی جامعه یعنی خانواده باید بنیادین شود.

وی افزود: حجاب در جامعه کنونی که جولانگاه تبلیغات قرار گرفته و مد و مدرنتیه در راس افکار قرار گرفته، نشان می‌دهد شاهد نموداری صعودی به سمت بی حجابی هستیم.

این دانشجو گفت: راهکارهای متفاوتی برای رفع مشکل حجاب در جامعه کنونی لحاظ شده که مخرب ترین آن اجبارهای افراطی است تا جایی که طیف عظیمی از افراد حتی از حجاب متعارف جامعه دور کرده‌است.

وی بیان کرد: باید به این موضوع پی ببریم که سطحی نگری به حجاب دیگر راهکار مناسبی برای توقف نمودار صعودی بی حجابی نیست و برای حل آن باید به صورت ریشه‌ای و از راهکارهای بنیادی تری از جمله تقویت باورها و اعتقادات اجتماعی به خصوص در کانون خانواده استفاده کرد.

تمیمی افزود: توجه به این موضوع که حجاب نه تنها ویژه زنان بلکه مردان را هم شامل می‌شود، قسمت قابل توجهی از تفکرات اشتباه جامعه راجع به عملکرد یک جانبه به سوی زنان را از بین می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟