همه مطالبات گندم‌کاران شهرستان ری پرداخت شد


همه مطالبات گندم‌کاران شهرستان ری پرداخت شد

شهرری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به خرید تضمینی 42 هزار تن از گندم کشاورزان این شهرستان گفت: تاکنون همه مطالبات گندمکاران شهرستان به مبلغ 105 میلیارد تومان به آنان پرداخت شده‌است.

جبرییل برادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از سوی دولت ۲۵ هزار ریال اعلام که پس از تحویل کامل گندم به حساب کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه سیلوی "آرد تک"، "سیلوی تهران" و "سیلوی جاوید" به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان ری آمده تحویل گندم هستند، افزود: کشاورزانی که تاکنون گندم خود را به این مراکز تحویل نداده اند می توانند در اسرع وقت این کار را انجام دهند.

برادری یادآور شد: امسال در حدود ۷۰ هزار تن گندم در ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ری تولید شد که نسبت به سال گذشته در حدود پنج درصد افزایش افزایش تولید داشته است.

این مسئول با بیان اینکه تولید گندم و جو شهرستان ری امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بارندگی های بهاری، استفاده از ماشین های به روز کشاورزی و روش های نوین کشاورزی موجب افزایش تولید کشاورزان ری شده است.

برادری ادامه داد: کشت گندم در شهرستان ری به صورت آبی می‌باشد و بیشترین اراضی زیر کشت گندم نیز به ترتیب در بخش‌های قلعه نو، حسن آباد فشافویه و کهریزک است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)