تولید کتاب پیرامون شهدای قم حمایت می‌شود


تولید کتاب پیرامون شهدای قم حمایت می‌شود

قم – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تولید محتوا پیرامون شهدای استان را یکی از اولویت های مهم دانست و گفت: از ناشرانی که اقدام به تولید  کتاب با محوریت شهدای قم نمایند، به صورت ویژه حمایت می‌شود.

سید موسی حسینی کاشانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه ریزی مسئولان برای برگزاری دومین کنگره شهدای قم درسال جاری افزود: محوریت تولیدات فرهنگی و هنری استان با محوریت شهدا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب پیرامون شهدای قم که در ماه های اخیر توسط ناشران استان به چاپ رسیده،‌توسط این اداره‌کل خریداری شده‌است که این حمایت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: علاوه بر خرید کتاب، تامین کاغذ مورد نیاز چاپ کتاب پیرامون شهدا در دستور کار قار گرفته است تا بتوان تولیدات فرهنگی با محوریت شهدای قم با کمترین هزینه چاپ و برای استفاده در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

حسینی کاشانی، ادامه داد: نمایشگاه کتاب قم که هر ساله در این استان برگزار می‌شود، ‌امسال نیز در صورت برطرف شدن محدودیت‌های کرونایی، به صورت تخصصی درباره شهدا برگزار می‌شود و آثار ناشران برجسته استان و کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: ۱۷ کمیته زیرمجموعه کنگره شهدای قم ایجاد و اقدام‌های گسترده‌ای توسط این کمیته‌ها در حال برنامه‌ریزی و اجراست که یکی از این کمیته ها کمیته فرهنگی و هنری می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: زیر مجموعه کمیته فرهنگی و هنری، ۹ کارگروه تعریف شده‌است که در موضوعات هنری، تجسمی، کتاب، فیلم، ادبی، تاریخ شفاهی، عکس، محصولات فرهنگی و فضای مجازی مشغول فعالیت های گسترده‌ای هستند که خروجی یکی از این اقدام‌ها، نشان و سندهویت بصری کنگره شهدای قم است.

وی با اشاره به رونمایی از نشان و سندهویت بصری کنگره شهدای قم اوایل تیرماه جاری گفت: با رونمایی از سند و هویت بصری کنگره شهدای قم، حلقه اتصال تمام برنامه های مختلف کنگره با توجه به سند تعریف شده ایجاد و به مرور شاهد فراخوان های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان خواهیم بود.

دومین کنگره ملی ۶ هزار شهید قم قرار است در اواخر سال‌جاری در این استان برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل