ضریب نفوذ گاز روستایی در ماکو به 74 درصد افزایش می‌یابد


ضریب نفوذ گاز روستایی در ماکو به 74 درصد افزایش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره گاز ماکو گفت: ضریب نفوذ گاز روستایی در این شهرستان با اتمام پروژه‌های در دست اجرا به 74 درصد می‌رسد که نشان دهنده فعالیت بی‌نظیر در این حوزه است.

رسول نوری‌نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای توسعه گازرسانی در حوزه‌های خانگی، تجاری و گردشگری، شهرهای ماکو و بازرگان به صورت ۱۰۰درصد و روستاهای این شهرستان به میزان ۴۱ درصد از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی افزود: ۳۹ روستای جدید نیز در ۶ محور "قره تپه"، "هندور"، "هاسون"، "رند"، "حسولزگی"، "یارم قیه" و "قره خاچ" در حال گاز رسانی است و با اتمام این پروژه‌ها شاخص بهره مندی در روستاهای ماکو به ۷۴ درصد افزایش خواهد یافت.

رییس اداره گاز ماکو ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و در حال هزینه هستیم.

وی بیان کرد: برای ۴۰ روستای محور بورالان نیز در حال تهیه بسته پیمانی برای پیمان سپاری در سال‌های آتی با شرایط گاز رسانی به روش بیع متقابل از محل صرفه جویی به خاطر حذف سهمیه سوخت مایع و جایگزینی آن با گاز طبیعی هستیم.

نوری‌نسب همچنین از گازرسانی به صنایع ماکو از جمله شهرک‌های صنعتی و سایر صنایع خبر داد و گفت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی سبک و سنگین، پایانه صادراتی، صنایع گلخانه ای، کارخانه‌ سیمان، شهرک صنعتی شماره ۲ و تمام مرغداری‌های شهرستان با مبلغی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۲۴روستا در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...