برترین ترید های برد برد تاریخ NBA


برترین ترید های برد برد تاریخ NBA

همه ترید ها یک طرفه نیستند و گاهی هر دو تیم سود می برند. تریدهای برد برد در NBA کمتر اتفاق می افتد و آن...

برترین ترید های برد برد تاریخ را بررسی می کنیم.

پال جرج در ازای دومانتس سابونس و ویکتورز اولدیپو

وقتی جرج در سال ۲۰۱۷ تقاضای ترید کرد تقریبا هیچ کس فکر نمی کرد که او به اکلاهاما برود. بسیاری اعتقاد داشتند که او به یکی از تیم های لس آنجلس می رود اما مدیر کل OKC سم پرسلی تریدی را به پیسرز پیشنهاد کرد که دیگر نتوانستند رد کنند. جرج در OKC به همراه راسل وستبروک MVP در هر دو سال بازیش به آل استار راه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۹ در نبرد برای MVP سوم شد و بسیار به تاندرز کمک کرد.اولدیپو و سابونس نیز در پیسرز بازی خوبی به نمایش گذاشتند به شکلی که اولدیپو با میانگین ۲۳ امتیاز دو بار و سابونس امسال با میانگین ۱۸.۵ امتیاز یک بار آل استار شد و برخی معتقدند که برنده اصلی این ترید پیسرز بوده.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAپال جرج و ویکتور اولدیپو

پائو گسول در ازای مارک گسول

در سال ۲۰۰۸ به نظر می رسید ممفیس بهترین بازیکن تاریخ تیمش را در ازای هیچ به لیکرز فرستاده. لیکرز کوامی براون، جواریس کریتنتون، ارون مکی و مارک گسول (برادر کوچک پائو) را به ممفیس فرستاد. مکی کریتنتون و براون چند فصل بعد، از لیگ رفتند اما مارک گسول سال ۲۰۰۹ سنتر استارتر شد و از فصل بعد میانگین دبل دبل به ثبت می رساند و سه بار آل استار شد. مارک گریزلیز را ۷ فصل متوالی به پلی آف رساند و حتی در فصل ۲۰۱۳ که بازیکن دفاعی سال شد تیم را به فینال کنفرانس غرب رساند. از طرفی پائو در لیکرز به همراه کوبی ۲ قهرمانی کسب کرد و بالای ۲۰ امتیاز میانگین داشت.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAپائو و مارک گسال

لوکا دانچیچ در ازای تری یانگ

هاکس به شدت به یک پوینت گارد نیاز داشت و می دانست مورکس هر کاری می کند تا دانچیچ را به دالاس بیاورد پس او را درفت کردند و با مورکس که تری یانگ را درفت کرده بود ترید کردند و پیک دهم آن سال را نیز از مورکس گرفت. تری یانگ در فصل روکی خود میانگین ۱۹ امتیاز آورد و در سال دوم آل استار شد. همچنین هاکس کم ردیش را در پیک ده دریافت کرد که می تواند بازیکن تاثیر گذاری در آینده تیم باشد. از طرفی مورکس دانچیچ را دریافت کرد که جایزه روکی سال را گرفت و امسال با میانگین ۲۹ امتیاز، ۹ ریباند و ۹ اسیست آل استار شد.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAتری یانگ و لوکا دانچیچ

گلن رایس در ازای الانزو مورنینگ

شارلوت نمیخواست که مورنینگ را ترید کند اما در سال ۱۹۹۵ او قراردادش را تمدید نکرد آنها ناچار به ترید شدند و مورنینگ را از شارلوت هورنتس به میامی هیت فرستادند. رایس نیز در ۶ فصل اولش در میامی کم کم داشت به یک آل استار تبدیل می شد اما میامی با او به موفقیتی نرسید. مورنینگ در میامی ۵ بار آل استار و ۲ بار بازیکن دفاعی سال شد و میامی را ۶ سال متوالی به پلی آف رساند و تبدیل به یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ هیت شد. رایس سه سال در شارلوت بازی کرد و ۳ بار آل استار شد. بیشترین میانگین کریرش را در شارلوت آورد (۲۷ امتیاز) و بیشترین درصد فیلد گل سه امتیازی را داشت (۴۷ درصد).

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAالانزو مورنینگ ،ماگزی بوگز و لری جانسون

آنتونی دیویس در ازای آینده

بله پلیکانز با این ترید آینده خود را می تواند بسازد. دیویس در سال ۲۰۱۹ تقاضای ترید به یکی از تیم های لیکرز، باکس، کلیپرز و نکس را کرد اما همه می دانستند او به لیکرز می رود. لیکرز در ازای دیویس لانزو بال، جاش هارت، برندن اینگرام و سه پیک راند یک را به نیو اورلئانز فرستادند. لیکرز بدون شک برنده از این ترید بیرون آمد چون دیویس و لبران یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی هستند اما پلیکانز نیز آینده خود را با این تعداد ستاره جوان و پیک ساخت. آنها پیک یک درفت را گرفتند و زایان ویلیامسون را درفت کردند و با پیک لیکرز جکسون هیز را نیز انتخاب کردند. اینگرام از زمان ترید تبدیل به ستاره شد و برای اولین بار با میانگین ۲۴ امتیاز آل استار شد و لانزو نیز میانگین ۱۲.۵ امتیاز، ۶ ریباند و ۷ اسیست دارد.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAزایان ویلیامسون

ویل پردو در ازای دنیس رادمن

بولز سنتر ذخیره خود را به اسپرز فرستاد و یکی از بهترین ریباندر های تاریخ را دریافت کرد. اما چرا؟ رادمن بسیار ارزشمند تر از پردو است. در اصل رادمن بعد از تریدش از پیستونز به اسپرز با تیمش مشکل پیدا کرده بود و در شرایط روحی خوبی نبود.بسیاری از اوقات به تمرینات نمی رفت، گاهی با هم تیمی هایش دعوا می کرد، یک بار جعبه ای پر از یخ را روی یکی از مربی ها ریخت و در بازی سه یکی از پلی آف ها از رفتن به زمین سر باز زد. اسپرز می دانست باید او را ترید کند اما کمتر تیمی بازیکنی با روحیات او را می خواست. اما جردن با وجود مخالفت پیپن به مدیر کل پیشنهاد داد تا او را به بولز بیاورد. رادمن سه بار پشت سر هم در بولز قهرمان شد و در هر سه سال لیدر ریباند کل لیگ بود. از طرفی پردو در اسپرز بسیار مطیع و تاثیر گذار بود و یکی از بهترین بازیکنان نیمکت لیگ شد و برای اسپرز بردی خوب حساب می شود.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAدنیس رادمن

شکیل اونیل در ازای لمار اودم و کران باتلر

شکیل اونیل به همراه کوبی برایانت در سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ با لس آنجلس لیکرز قهرمان شد اما لیکرز در فینال غرب ۲۰۰۳ توسط اسپرز حذف شد و در فینال ۲۰۰۴ در ۵ بازی از دیترویت پیستونز شکست خورد. لیکرز شک را به میامی فرستاد و در عوض لمار اودم، کران باتلر، برایان گرنت و یک پیک راند یک دریافت کرد. شک به همراه دوین وید در میامی یک قهرمانی دیگر در سال ۲۰۰۶ کسب کرد. ابتدا لیکرز وضع بسیار بدی داشت که حتی کوبی می خواست ترید شود اما کم کم اودم پیشرفت کرد و در دو قهرمانی دیگر لیکرز میانگین دبل دبل داشت و همچنین در سال ۲۰۱۱ جایزه بازیکن ششم برتر را دریافت کرد. باتلر و گرنت نقش بسیاری ایفا نکردند اما لیکرز از پیک راند یکش استفاده کرد و جردن فارمر را درفت کرد که یک پوینت گارد تاثیر گذار روی نیمکت بود که نقشی مانند فرد ون ولیت در قهرمانی رپترز را بازی کرد.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAکوبی برایانت و شکیل اونیل

اندرو ویگنز در ازای کوین لاو

لبران جیمز پس از ۴ سال در میامی می خواست به کلیولند بازگردد پس مدیر کل کوز کسی را نیاز داشت که به لبران و کایری به خوبی کمک کند و لاو دقیقا همان کسی بود که آنها می خواستند. آنها اندرو ویگنز را آن سال به عنوان پیک یک درفت کردندو به تیمبر ولوز فرستادند. ویگنز در مینسوتا تیمبر ولوز بیش از ۲۰ امتیاز می آورد که بهترین فصلش در ۲۰۱۷ بود که میانگین ۲۴ امتیاز داشت. لاو میانگین ۱۹ امتیاز داشت و یک کمک اصلی در قهرمانی ۲۰۱۶ کوز در برابر گلدن استیت ۷۳ برده داشت. او دو بار نیز آل استار شد.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAکوین لاو

بیل کارترایت در ازای چارلز اوکلی

با وجود تمام بازی های و تلاش های فوق العاده مایکل جردن در اواخر دهه ۸۰، بولز نتوانست به فینال برود. تا زمانی که در سال ۱۹۸۸ آنها باز توسط بدبویز پیستونز حذف شدند و در نتیجه مدیرکل بولز چارلز اوکلی را در ازای بیل کارترایت به نیویورک نکس فرستاد. اوکلی مدافع خوبی بود و در بولز دهه ۸۰ بهترین دوست جردن بود اما شیکاگو نیاز به بیگ من بهتری داشتند که بازیکنان بلند قد تر را نیز بتواند دفاع کند. وقتی بیل کارترایت به بولز آمد نقش بسیاری در برد سری دوم پلی آف سال ۱۹۸۹ مقابل نکس داشت که پاتریک ایوئینگ را به خوبی متوقف کرد. بولز بالاخره در سال ۱۹۹۱ قهرمان شد و کارترایت میانگین ۲۹ دقیقه، ده امتیاز و شش ریباند داشت. اوکلی نیز ده سال در نیویورک بازی کرد و در سال ۱۹۹۴ آل استار و جزئی از تیم اول دفاعی سال شد.

برترین ترید های برد برد تاریخ NBAچارلز اوکلی، پاتریک ایوئینگ و جان استارکس اعضای تیم ۱۹۹۴ نکس

بیشتر بخوانید:

با ما به استقبال NBA بیایید

برترین ترید های تاریخ NBA

انعطاف NBA چگونه شکل گرفت / جایی برای بیگ من ها نیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا