دهیاری‌های خراسان شمالی هزار و 70 میلیارد ریال پروژه اجرا کردند


دهیاری‌های خراسان شمالی هزار و 70 میلیارد ریال پروژه اجرا کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، سه هزار و 523 پروژه با هزار و 70 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دهیاری‌های استان اجرا شده است.

محمدرضا موفق روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه‌های مزبور بیشتر در زمینه عمران روستاها اجرایی شده که ۱۱ درصد آن، شامل ساخت کانال آبیاری، بهسازی مسیل ها و مرمت پوشش انهار بوده است.

وی گفت: همچنین ۵۰ درصد شامل زیرسازی، جدول گذاری، پیاده روسازی، آسفالت معابر و روشنایی بوده، ۹ درصد شامل ساخت و تکمیل تاسیسات آتش نشانی و سیل برگردان و دیوار ساحلی بوده و ۹ درصد دیگر در زمینه محیط زیست و فضای سبز بوده است.

وی با اشاره به اقدامات دهیاری ها در زمینه مقابله با کرونا افزود: دهیاری های استان، در این زمینه، کارهای ارزنده ای انجام دادند و با همکاری سپاه تمام روستاییان، از بسته های بهداشتی رایگان بهره مند شدند، این میزان پوشش برای توزیع اقلام بهداشتی، در سایر استان ها انجام نشده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته ۲۷۰ هزار ریال بوده است.

موفق در باره اقدامات اقتصادی دهیاری ها در روستاها اظهار داشت: شمار پروژه های اقتصادی دهیاری های استان از ۱۱ پروژه در سال گذشته تاکنون به ۷۰۲ پروژه رسیده است.

وی افزود: ارزش ریالی پروژه ها هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال است و تاکنون ۶۱ پروژه به تصویب کمیته تسهیلات رسیده و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات هم مصوب شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: با اجرای این پروژه ها برای هزار و ۶۱۳ نفر شغل ایجاد می شود.

موفق خاطرنشان کرد: تا پایان تابستان امسال هر تعاونی دهیاری ها ما باید یک طرح بزرگ و شاخص ارائه دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: برای اجرای پروژه های اقتصادی، تسهیلات با نرخ هشت درصد، به دهیاری ها پرداخت می شود و حساب دهیاری به عنوان ضمانت پرداخت اقساط تسهیلات منظور شده است.

در استان خراسان شمالی ۶۹۱ روستا دارای دهیاری است، ۸۶ دهیار از این تعداد، از بانوان هستند که بیشتر آنان تحصیلات دانشگاهی دارند.

۳۶۸ هزار و ۴۵۷ نفر در قالب ۱۰۸ هزار و ۹۳۰ خانوار در روستاهای خراسان شمالی ساکن هستند.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل