فرماندار شیراز: همه مدارس شهرستان مرداد امسال به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند


فرماندار شیراز: همه مدارس شهرستان مرداد امسال به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

شیراز-ایرنا- فرماندار شهرستان شیراز گفت: تمامی مدارس این شهرستان تا نیمه دوم مردادماه امسال به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

محمدرضا امیری رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز در یکصد و هشتاد و هفتمین نشست این شورا بر ضرورت تامین زیرساخت های لازم جهت فراهم کردن شرایط آموزش مجازی در مدارس شهری و روستایی این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شیراز ضمن تقدیر از عملکرد مخابرات شهرستان شیراز در ایجاد ساز و کارهای اجرایی پیش نیاز پیاده سازی پروژه هوشمند سازی مدارس، از اختصاص اینترنت رایگان دو ساله با سرعت ۲ مگابایت در ثانیه و ترافیک ماهیانه ۳۰ گیگابایت در مدارس تک شیفته و ۵۰ گیگابایت در مدارس دو شیفته خبر داد.

وی افزود: در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید، پیش بینی می شود که تمامی پیش نیازهای لازم جهت برخورداری مدارس از آموزش مجازی در آغاز سال تحصیلی جدید، تا پایان مردادماه فراهم شود.

امیری در ادامه بر بازنگری کاربری های اراضی آموزشی با توجه به نرخ رشد جمعیتی و نیاز منطقه‌ای تاکید کرد و افزود: به زودی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان فرمانداری،مسکن و شهرسازی، شهرداری، شورای شهر و آموزش و پرورش با هدف تعیین تکلیف اراضی با کاربری آموزشی و نیز نیاز سنجی فضاهای آموزشی با توجه به نرخ جمعیتی شهر تشکیل و بر حفظ و اختصاص و تملک کاربری های آموزشی نظارت خواهد کرد.

فرماندار شیراز همچنین هرگونه موافقت اداره آموزش و پرورش با تغییر کاربری فضاهای آموزشی را منوط به بررسی و تعیین تکلیف در این کمیته و تصویب در شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز دانست.

امیری ضمن اشاره به ماده ۱۶ قانون شورای آموزش و پرورش افزود: با توجه به اعلام آمادگی خیر مدرسه ساز جهت احداث فضای آموزشی در شهرک آرین، شهرداری شیراز زمین مناسب ایجاد مدرسه در شهرک آرین را مشخص و به آموزش و پرورش واگذار کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز ضمن یادآوری اینکه شهرداری بعنوان امانتدار از طرف دولت باید سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهری را دریافت و به آموزش و پرورش پرداخت کند، بر ضرورت نصب دستگاه پوز در تمامی شهرداریهای شیراز به منظور پرداخت سهم پنج درصد عوارض آموزش و پرورش تاکید و از معاونت مالی و اداری شهرداری شیراز خواست تا گزارش تحقق این مصوبه را در نشست بعدی شورا ارائه نماید.

فرماندار شیراز در ادامه از تمدید مجوز مدارس هیات امنایی ناحیه‌های ۳ و ۴ آموزش و پرورش شهرستان شیراز خبر داد و گفت: با شرط رعایت آخرین قوانین و شیوه نامه های اجرایی اداره مدارس هیات امنایی و نیز در نظر گرفتن سهمیه دانش آموزان نیازمند و فراهم کردن امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان کم بضاعت، مجوز فعالیت این گونه مدارس به مدت یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

امیری در این نشست از صدور و تمدید مجوز اداره چند مدرسه به صورت هیات امنایی از جمله دبیرستان های امین، هاشمی رفسنجانی، زینب کبری (س) و راضیه در آموزش و پرورش ناحیه ۴ خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری