ضرورت ساخت 30 مسجد در شهر یاسوج/نمادهای مذهبی شهر ضعیف هستند


ضرورت ساخت 30 مسجد در شهر یاسوج/نمادهای مذهبی شهر ضعیف هستند

آیت الله حسینی بر ضرورت ساخت حداقل 30 مسجد در شهر یاسوج و حاشیه شهر تاکید کرد و خواستار توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه مسئولان استان به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (17 تیر ماه) در نشست ستاد نقشه جامع فرهنگی شهر یاسوج، اظهار کرد: بحث تهیه نقشه جامع فرهنگی و مذهبی شهر یاسوج یکی از معضلاتی بود که باید حل می شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به در حال رشد و توسعه بودن شهر یاسوج، باید نقشه جامع شهر طراحی و تهیه می شد.

وی نبود این نقشه جامع را یک نقص بزرگ برای شهر یاسوج دانست و ادامه داد: در زمینه ساخت و سازها به بحث فضای فرهنگی و مذهبی توجه صورت نگرفته و برای بانوان یک مرکز تجمع در شهر وجود ندارد.

آیت الله حسینی بر ضرورت ساخت حداقل 30 مسجد در شهر یاسوج و حاشیه شهر تاکید کرد و خواستار توجه استاندار و مجموعه مسئولان استان به این موضوع شد.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: با توجه به نیاز و ظرفیت هر منطقه، تعدادی از این مساجد در مرکز شهر یاسوج و تعدادی در حاشیه شهر احداث شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بنیاد مسکن و دیگر نهادها و سازمان ها در این راستا بهره برداری لازم را داشته باشیم، اضافه کرد: شهرداری می تواند زمین برای فضاهای فرهنگی و مذهبی مشخص کند، ضمن اینکه این مراکز فرهنگی و مذهبی باید چندمنظوره باشند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: باید متناسب با شرایط هر منطقه و محله، مسجد طراحی کرد و نمادها و سازه های آن معماری اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اذعان به اینکه نمادهای مذهبی در شهر یاسوج ضعیف است، ادامه داد: نمادهای مذهبی باید روحیه فرهنگی، مذهبی و تاریخی در مردم ایجاد کند، چون گذشته و تاریخ ما فرهنگی و مذهبی بود و از نظر روان شناسی نیز آثار مثبت دارد.

وی با بیان اینکه باید نقشه جامع از قبل طراحی شده و مکان های فرهنگی و مذهبی در آن پیش بینی شود، پیشنهاد ساخت یک زینبیه، یک فاطمیه و یک مهدیه در شهر یاسوج را داد.

آیت الله حسینی گفت: باید تلاش کرد تا حرکت ماندگاری در شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نقشه جامع فرهنگی هر شهر صورت گیرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟