ظرفیت فناوری اطلاعات بخش خصوصی قم در کشور کم‌نظیر است


ظرفیت فناوری اطلاعات بخش خصوصی قم در کشور کم‌نظیر است

قم – ایرنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با تاکید بر این‌که اولویت این استان حمایت از بخش خصوصی برای حضور موثر و گسترده در حوزه فاواست،‌ گفت: برخی ظرفیت‌های فناوری اطلاعات بخش خصوصی قم در کشور کم‌نظیر و یا بی‌نظیر است.

سید رضا موسوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گستردگی فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات افزود: این استان با دارا بودن ظرفیت‌های مهم دینی و مذهبی و همچنین وجود زیرساخت‌های مهم فناوری اطلاعات، ظرفیت مناسبی را برای نقش‌آفرینی ممتاز در کشور دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌سازی، بسترسازی، حمایت و تسهیل فعالیت شرکت‌های نوپای فناوری بخش خصوصی ازجمله ماموریت های اداره کل فناوری اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به ظرفیت‌های مهم بخش خصوصی قم در حوزه فاوا گفت: وجود شرکت‌های صاحب‌نام و بزرگ در استان که ظرفیت‌های ویژه و ممتازی در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه شبکه داده در کشور دارند ازجمله ظرفیت‌های مهم این استان است.

موسوی وجود نخستین و بزرگ‌ترین مرکز داده اینترنتی علوم انسانی و نشر معارف اهل‌بیت(ع) کشور در قم را ازجمله ظرفیت‌های مهم این استان دانست و گفت: این مرکز داده که ظرفیت میزبانی بیش از ۲ هزار سرور را دارد، امکان ذخیره‌سازی ۹۰۰ ترابایت اطلاعات را داراست که با قابلیت حفاظت در برابر حملات الکترومغناطیسی، میزبانی مطمئن برای سرورها و اطلاعات است.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه طرح نوآفرین در کشور اظهار داشت: این سامانه نقش مهمی را در تسهیل کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌کند که ضروری است استارتاپ های قم در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، هدف این اداره کل را رفع موانع موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های نوپای استان در حوزه فاوا دانست و افزود: چالش‌های توسعه کسب‌وکار در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات توسط وزارت ارتباطات شناسایی‌شده که بسیاری از این چالش‌ها با اجرای طرح «ایران نوآفرین» برطرف شده است.

طرح «نوآفرین» باهدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و تسهیل شرایط برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات پس از تصویب در هیات دولت و رونمایی آن در اواسط مردادماه سال گذشته به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا