شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند


شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان که امروز ۱۹ تیرماه برگزار شد، با تأکید بر اینکه شهدا راه خدا و رسول را پیروی کرده‌اند، اظهار کرد: ما وقتی‌که نماز می‌خوانیم با پیامبر، شهدا، صدیقین و صالحین پیمان می‌بندیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند، تصریح کرد: یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید تن و جان خود را در خدمت اسلام قرار داده است، افزود: شهید هم در دوران حیات و هم بعد از شهادتش با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه ما باید صدای شهید را بشنویم، خاطرنشان کرد: برخی صدای شهید را می‌شنوند و برخی هم نمی‌شنوند، کسانی که صدای شهید را می‌شنوند باید آن را به گوش کسانی که نمی‌شنوند برسانند.

وی با تأکید بر اینکه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، محلی است تا صدای شهید را به آن‌هایی که نمی‌شنوند برسانیم و برای آن‌ها هم که می‌شنوند تأکید و یادآوری باشد، اضافه کرد: آنچه که مهم است این بوده که بتوان مدبرانه و به شیواترین روش این وظیفه را انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته امام حسین (ع) بهره می‌برد و امام حسین همچنان به ما درس می‌دهد، بیان کرد: کسانی که وارث خون امام حسین (ع) بودند مدبرانه و با بهترین شیوه یاد ایشان را در دل‌ها زنده نگه داشتند.

شاهرخی ضمن اشاره به اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) هنرمندانه پیام امام حسین (ع) را منتقل کردند، افزود: هدف و اقدامات ما نیز در شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های زیرمجموعه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان، باید موجب تقویت حرکت به‌سوی اهداف و آرمان‌های شهدا باشد و با استفاده از شیوه‌های هنرمندانه و دقیق، قرآن عزیز، اسلام درخشان و فرهنگ دینی را ارتقا بدهیم.

وی عنوان کرد: معارف شهادت که ایثار و ایمان است باید در قالب این کنگره به جامعه منتقل شود همچنین درکمیته‌های زیرمجموعه این کنگره علاوه بر شخصیت‌های حقوقی، از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی به شکل مطلوبی باید بهره ببریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل