رفع تصرف از 600 هکتار اراضی ملی و وقفی شیراز


رفع تصرف از 600 هکتار اراضی ملی و وقفی شیراز

شیراز-ایرنا-روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد: با حکم قضایی از 600 هکتار از اراضی ملی و وقفی شیراز که با پلاک 1103 در بخش شمالی دانشکده کشاورزی این شهر واقع شده، رفع تصرف شد.

بنا به گزارش این روابط عمومی که پنجشنبه انتشار یافت، از مجموع این ۶۰۰ هکتار اراضی که به صورت غیر مجاز تصرف شده بود، ۴۵۰ هکتار آن اراضی ملی و ۱۵۰ هکتار متعلق به موقوفه حاج خلیل زالی است.

این گزارش افزوده است: با صدور حکم دادستانی از متصرفان غیرمجاز که به صورت غاصبانه و به قصد غلبه و استیلا بر این اراضی، اقدام به تخریب این اراضی کرده و بدون مجوز مبادرت به ساخت بنا و آغل در این زمین‌ها کرده بودند، امروز (نوزدهم تیرماه ۹۹) با هماهنگی نماینده دادستان، فرماندهی انتظامی شیراز و با حضور نمایندگان شرکت عمران شهر جدید صدار و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۶ شیراز، رفع تصرف شد.

در این گزارش عنوان شده است: این اقدام در پی اعلام شکواییه از سوی شرکت عمران شهر جدید صدار و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۶ شیراز و ارجاع آن به مراجع قضایی و بنا به دستور معاونت قضایی مرکز استان صورت گرفت.

همچنین در این گزارش آمده است: همزمان با افتتاح پروژه بزرگراه سپهبد شهیدسلیمانی در محور باجگاه به شیراز، برخی از افراد سودجو اقدام به تصرفات غیرقانونی در این منطقه کرده بودند.

شهر جدید صدرا که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد، در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل