رییس سازمان بورس خبر داد: امروز تفاهم بورس با سازمان ثبت اسناد و املاک نهایی می‌شود


رییس سازمان بورس خبر داد: امروز تفاهم بورس با سازمان ثبت اسناد و املاک نهایی می‌شود

دکتر قالیباف اصل از تفاهم‌نامه‌ تبادل اطلاعات و ایجاد پنجره واحد با سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد که امروز امضا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران به نقل از سنا، حسن قالیباف اصل در خصوص تصمیمات جلسه شورای عالی بورس گفت: با تفاهماتی در حوزه ارتباط با سازمان ثبت اسناد و املاک رسیدیم و خوشبختانه بحث‌هایی مطرح و مقرر شد میز خدمت ویژه در بازار سرمایه با این سازمان داشته باشیم.

وی افزود: در مورد تبادل اسناد و مدارک مورد نیاز در بازار سرمایه و نیز بحث پنجره واحد، توافقاتی بین دو سازمان انجام و مقرر شد این تفاهم‌نامه امضاء شود تا به این ترتیب اقداماتی که ارتباط بین بازار سرمایه و سازمان ثبت اسناد را شکل می‌دهد، انجام پذیرد و بسیاری از فرایندهای دو سازمان با سهولت و سرعت زیاد انجام شود.

ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در حاشیه جلسه شورای عالی بورس گفت: به تفاهماتی با سازمان بورس رسیدیم از جمله اینکه کلیه استعلامات بین دو سازمان به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین فرصت ممکن اتفاق بیافتد و بتوانیم در آینده نزدیک در قالب یک پنجره واحد به همکاری با هم ادامه دهیم.

وی افزود: همچنین فرآیندهای اجرای اسناد رسمی، الکترونیکی و تعاملات مناسبی برای استعلامات سازمان بورس از بانک‌های اطلاعاتی و بالعکس در جهت اجرای اسناد رسمی خواهد شد

بازارسرمایه، مطمئن‌ترین بخش در تامین سرمایه بخش تولید

عصر امروز تفاهم نانه مشترک بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بورس، به امضای حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و ذبیح الله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید. این تفاهم نامه بهینه‌سازی اجرای تکالیف قانونی مشترک دو دستگاه از طریق به کارگیری فناوری های نوین را دنبال خواهد کرد.

در این مراسم، دکتر قالیباف اصل با بیان اینکه هم اکنون بیش از ١۶٠ فعالیت مشترک وجود دارد که نیازمند استعلام ثبت است، اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه که در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، گام خوبی در سهولت و تسریع فرآیندهای کسب و کار خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه رشد بسیار مناسبی را تجربه کرده است، گفت: سال گذشته تعداد کدهای معاملاتی صادر شده به ٨٢٠ هزار کد رسید که این آمار تنها در ٣ ماه اول امسال به بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار کد رسیده است؛ ضمن اینکه با آزادسازی سهام عدالت نیز بیش از ۴٩ میلیون نفر صاحب کد معاملاتی خواهند شد.

وی افزود: رجای واثق داریم که با امضای تفاهم نامه مشترک، همگام با بزرگ شدن بازار، سرعت خدمت رسانی نیز ارتقا خواهد یافت.
قالیباف اصل، ایجاد میز خدمت مشترک و پنجره واحد را از جمله اقداماتی دانست که برابر این تفاهم نامه دنبال خواهد شد و ضمن سرعت بخشی به امور، درجه اعتماد را بین سهامداران و مراجعان افزایش خواهد داد.

در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سابقه همکاری این دو سازمان اظهار داشت: سابق بر این، همکاری های دو طرف بیشتر به شکل دستی و سنتی انجام می گرفت که با امضای این تفاهم نامه، فرایندها و استعلامات به صورت الکترونیکی انجام و ضمن سرعت دهی به امور، به کاهش چشمگیر هزینه ها نیز کمک خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: با هر دستگاهی که در عرصه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید گام برمی دارد، نهایت همکاری را خواهیم داشت و در این میان، بازار سرمایه، مطمئن ترین بخش در تامین سرمایه لازم برای بخش تولید است.


دکتر قالیباف اصل از تفاهم‌نامه‌ تبادل اطلاعات و ایجاد پنجره واحد با سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد که امروز امضا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زیبای خانم بازیگر نقش «مهتاب» سریال دلنوازان بعد 15 سال ! / جی بود و چی شد ؟!