بیش‌از 611 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان مایه‌کوبی شد


بیش‌از 611 هزار راس دام در سیستان و بلوچستان مایه‌کوبی شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: 611 هزار و 624 راس دام سبک و سنگین با هدف حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی دام از ابتدای سال تاکنون علیه بیماری‌های مختلف دامی در این استان مایه‌کوبی شدند.

دکتر مهدی حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف مانند تب برفکی، آنتروتوکسمی، قانقاریا، PPR یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک و شاربن به طور رایگان واکسینه شدند.

وی گفت: مایه کوبی دام‌ها با هدف امنیت غذایی و تامین سلامت دام و غذا، حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالان دامپزشکی سربازان گمنام عرصه سلامت هستند که در کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش مهمی دارند، افزود: این اداره‌کل همه ساله فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: ۲۳ هزارو ۷۸ راس دام در سیستان و بلوچستان در مساحت ۱۲۸ هزارو ۱۱۸ مترمربع علیه تب کریمه کنگو سمپاشی شدند.

حسینی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و در راستای کاهش مراجعه ارباب رجوع از اول خرداد سالجاری صدور گواهی بهداشتی حمل توسط اداره دامپزشکی شهرستان‌ها با رعایت شرایطی بدون حضور متقاضی بلامانع بوده و گواهی‌های صادره نیازی به مهر و امضا نداشته و بارکد مندرج در گواهی صادره به منزله امضای الکترونیک قابل استناد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی