آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان رضوی


آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد.

جعفر حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرحله از مسابقات دو هزار و ۶۳ نفر بزرگسال زن و مرد شرکت کردند که در هفت منطقه شهرستانی به صورت مجازی و دو منطقه شهرستانی شامل مشهد و طرقبه شاندیز به صورت حضوری به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: شرکت در مسابقه به صورت حضوری در محلات تعیین شده با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی انجام می‌گیرد اما در روش مجازی، افراد با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خود به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سایر نقاط استان به رقابت می‌پردازند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: محل برگزاری مسابقات حضوری قرآن کریم در شهرستان طرقبه شاندیز، آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) و در شهرستان مشهد برای مردان آستان مقدس امامزاده غیاث الدین محمد (ع) و برای بانوان حسینیه عبدالله بن حسن (ع) است.

حسینی افزود: مدت زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان در بخش بانوان روزهای ۱۸ تا ۲۲ تیرماه و در بخش مردان روزهای ۲۲ تا ۲۴ تیرماه است.

وی اضافه کرد: پنج داور در بخش مردان و ۱۰ داور در بخش بانوان در قالب دو تیم، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، دعاخوانی، اذان (ویژه مردان)، هم خوانی و هم سرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

حسینی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات در نیمه دوم شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد اما در این مرحله رقابت شرکت کنندگان در برخی رشته‌ها مانند دعاخوانی، هم خوانی و هم سرایی به صورت فایل ضبط شده صدای شرکت کنندگان خواهد بود و رشته تفسیر نیز به صورت استانی در تمامی شهرستانها در ۲۴ مرداد ماه برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟