تولیت مرکز درمانی هاشمی نژاد کهریزک، اوقاف یا بهزیستی؟


تولیت مرکز درمانی هاشمی نژاد کهریزک، اوقاف یا بهزیستی؟

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: اداره اوقاف و امور خیریه و بهزیستی باید ظرف یک ماه نسبت به ارائه مدارک تولیت خود بر مرکز درمانی شهید هاشمی‌نژاد این بخش را ارائه کنند.

امین بابایی روز چهارشنبه در نشست تعیین تکلیف مرکز درمانی شهیدهاشمی نژاد کهریزک با تاکید بر راه‌اندازی و تعیین تکلیف این مرکز درمانی، افزود: بنا به نیت واقف این مرکز برای امور درمانی بیماران وقف شده بود و حتی در مقاطعی از جنگ تحمیلی مصدومان و مجروحان جنگی را پذیرش می‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اما متأسفانه با ورود بهزیستی به این مرکز درمانی با وسعت ۱۲ هزار مترمربع عیانی، برخلاف نیت واقف به مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی اختصاص پیدا کرده است.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش کهریزک به دلیل وجود آسایشگاه خیریه و سرای احسان از ظرفیت بالایی در پذیرش معلولان برخوردار است، دیگر نیازی به ایجاد مرکزی جدید با تحمیل هزینه‌های بسیار نیست.

بابایی با اشاره به کمبود سرانه درمانی در بخش کهریزک، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا ضروری است تا این مرکز از بهزیستی به اداره اوقاف و امور خیریه واگذار شده و طبق نیت واقف به مرکز درمانی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساکنان بخش کهریزک به لحاظ پیگیری امور درمانی خود با محدودیت‌های بسیاری روبرو هستند و در شرایط عدم راه‌اندازی و تجهیز این مرکز درمانی ناگزیر به صرف هزینه‌های بسیار و طی مسافتی طولانی به شهرری یا تهران هستند.

بخشدار کهریزک در پایان با اشاره به ضرب‌الاجل یک ماهه به بهزیستی و اداره اوقاف و امور خیریه در ارائه مدارک واگذاری این مرکز درمانی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز درمانی بنا به ضرورت ارائه خدمات عمومی است و در این زمینه باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری و دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است، این بخش از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها