خسارت‌های صنفی جبران شود


خسارت‌های صنفی جبران شود

رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران با اشاره به تبعاتی که کرونا بر بخش‌های مختلف کشور به ویژه صنوف کشور برجای گذاشته است، گفت: اصناف با مشکلات عدیده‌ای از جمله نقدینگی روبرو هستند که این بخش را به‌شدت آزار می‌دهد و در این راستا جبران خسارت های صنفی نیاز بوده و ضرورت دارد.

موسی‌رضا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بالا رفتن قیمت‌ها که علت اصلی آن افزایش نرخ تورم بوده، موجب کاهش قدرت خرید مردم شده و کاهش قدرت خرید مردم نیز کاهش فروش و تولید را رقم زده است.

وی با بیان اینکه اصناف ایران اهتمام جدی برای اصلاح قانون نظام صنفی در سال جاری دارند، تأکید کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی برای ایجاد رونق اقتصادی حائز اهمیت بوده که امیدواریم خسارت‌های وارد به بخش اصناف جبران شود تا اقتصاد بتواند از این پیچ سخت تاریخی عبور کند.

غفاریان ادامه داد: اصناف از بزرگترین تشکل‌های مدنی کشور هستند که حدود ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده‌اند و بدون اینکه بار مالی برای دولت داشته باشند، خود باعث اشتغال پایدار می‌شوند و نیاز به حمایت جدی و قاطع دولت در این راه دارند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای دقیق مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان در سطح بازار اسدآباد اظهار کرد: جزئیات این مصوبات به تمامی اتحادیه ها اعلام شده تا به طریق مقتضی به اعضای تحت پوشش خود ابلاغ کنند.

غفاریان در پایان خاطرنشان کرد: مطابق این مصوبه فعالان صنفی به هنگام فعالیت کسبی، مکلف به استفاده از ماسک بوده و باید از پذیرش و فروش کالا و ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک نیز اکیداً خوداری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران