تهدید روسیه به تلافی تحریم‌های انگلیس


تهدید روسیه به تلافی تحریم‌های انگلیس

کرملین اعلام کرد روسیه به تحریم های خصمانه انگلیس علیه افراد و سازمان های روسیه پاسخ خواهد داد.

تهدید روسیه به تلافی تحریم‌های انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ کرملین سه شنبه اعلام کرد روسیه به تحریم‌های خصمانه‌ای که انگلیس علیه ۴۹ فرد و سازمان روس در چارچوب مکانیسم جدید تنبیه برای نقض حقوق بشر اعلام کرد، پاسخ خواهد داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: ما تنها می‌توانیم از این تدابیر خصمانه ابراز تاسف کنیم. بدیهی است که اصل اقدام متقابل انجام خواهد شد.
فهرست سیاهی که دوشنبه وزارت امور خارجه انگلیس منتشر کرد به ویژه شامل ۲۵ شهروند روس متهم به نقش داشتن در مرگ سرگئی مگنیتسکی وکیل شرکت سرمایه گذاری هرمیتاژ در زندان می‌شود. از جمله این افراد می‌توان به الکساندر باستریکین رئیس کمیته قدرتمند تحقیق اشاره کرد که مسئول امور جنایی است.
سفارت روسیه در لندن به این تحریم‌ها اعتراض کرد و آن را تلاش برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل دانست و تاکید کرد بازرسان و قضات روس مستقل از قدرت اجرایی کار می‌کنند.
روابط میان لندن و مسکو در سال‌های اخیر به دلیل اختلاف نظر در خصوص جنگ سوریه و اوکراین رو به وخامت رفته است. لندن همچنین مسکو را به مسموم کردن سرگئی اسکریپال مامور سابق روس و دخترش در سال ۲۰۱۸ در انگلیس متهم می‌کند. روسیه این اتهامات را رد می‌کند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر پایتخت در سن 71 سالگی