زندان بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های دانش محور است


زندان بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های دانش محور است

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: زندان بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های دانش‌محور است.

عبدالمجید کشوری امروز ۱۶ تیرماه با حضور در جمع تعدادی از مسئولین و استاتید دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه رویکرد علمی به مسائل اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوبی شود، اظهار کرد: امروز نگاه سنتی به حل مشکلات نمی‌تواند پاسخ مورد نظر را ارائه کند.

وی از همه فعالان دانشگاهی برای اجرای طرح‌های علمی و پژوهش محور در حوزه‌های مختلف زندانبانی دعوت کرد و گفت : امروز اجرای برنامه‌های مهم اصلاحی و تربیتی نظیر راه‌اندازی کلینیک‌های مشاوره و روان درمانی، برنامه‌های ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر، درمان‌های نگهدارنده و برنامه‌های حوزه اشتغال، حاصل ورود مباحث دانش محور به زندانبانی اسلامی است.

عضو شورای قضایی لرستان با بیان اینکه سخن دانشگاهیان در جامعه بسیار مورد وثوق است، خاطرنشان کرد: این رویکرد در دستگاه قضا نیز وجود دارد که تحلیل داده‌های جرم‌شناسی و ارائه یک آنالیز و تفسیر منطبق بر واقعیات اجتماعی می‌تواند اجرای برنامه‌های نوین قضایی را با سرعت بیشتری به جلو هدایت کند.

مدیرکل زندان های لرستان با بیان اینکه زندان بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های دانش‌محور است، اضافه کرد : زندان به عنوان یک جامعه کوچک اما بسیار متنوع به لحاظ ساختارهای مختلف اجتماعی فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کار پژوهشی و تحقیقاتی است تا از این طریق به بررسی علل و چرایی وقوع جرم بپردازند.

وی عنوان کرد: در زندان‌ها می‌شود به داده‌هایی دست یافت که در صورت کار علمی بر روی آنها به عنوان مبنایی برای برخی مباحث حوزه جرم و امنیت مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی