ماسک بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناست


ماسک بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناست

از آنجا که انتقال ویروس کرونا از طریق هوا تایید شده است از این رو پژوهشگران معتقدند استفاده از ماسک بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز‏، طبق آخرین تحقیقات، از آنجا که انتقال ویروس کرونا از طریق هوا تایید شده است از این رو پژوهشگران معتقدند استفاده از ماسک بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

یحیی مکی عبد المومن متخصص ویروس شناسی از لیون فرانسه گفت: هر روز به اطلاعات جدیدی درباره ویروس کرونا دست می‌یابیم. زمانی که اعلام شد چین درگیر ویروس کرونا شده است تحقیقات اندکی درباره این ویروس انجام شده بود، اما بعد از اینکه این ویروس به اروپا و آمریکا رسید آزمایش‌ها و تحقیقات بسیار گسترده‌ای درباره این ویروس انجام شد. امروز ما می‌گوییم این ویروس را می‌شناسیم، اما هر روز به اطلاعات جدیدی درباره این ویروس دست پیدا می‌کنیم.
وی افزود: جهش ژنتیکی ویروس اثبات شده است و همین مسئله مقابله با آن را تغییر داده است. یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که آمریکا و کشور‌های عربی در مقابله با این ویروس دارند این است که اماکن زیادی آلوده به این ویروس شده اند و همین گسترش شیوع‏ مقابله با آن را دشوار کرده است.
فواد قانصو رئیس بخش بیماری‌های خونی بیمارستان سانتا آنا از برشیای ایتالیا گفت: اکنون شرایط در ایتالیا بسیار خوب است. درست است که ما پیشگیری می‌کنیم، اما متاسفانه این ویروس به سرعت در حال شیوع است و همین مسئله نگران کننده است.
یحیی مکی عبد المومن افزود: در مکانی که فرد مبتلا سرفه می‌کند این ویروس می‌تواند تا شعاع ۳۰ متری در فضا پخش شود. این ویروس از طریق هوا منتقل نمی‌شود، اما تنها در صورتی که شرایط فراهم باشد می‌تواند از طریق هوا منتقل شود حتی در دمای کم در صورتی که فرد مبتلا به کرونا عطسه کند تهویه کننده می‌تواند این ویروس را در هوا بچرخاند و این مسئله موجب شیوع این ویروس شود.
فواد قانصو تاکید کرد: درباره اینکه موج دوم کرونا شدیدتر از موج اول خواهد بود باید گفت ما هنوز از شر موج اول رها نشده ایم که بخواهیم به موج دوم کرونا فکر کنیم. طبق آخرین تحقیقاتی که در سوئد انجام شد بسیای از افراد حتی بدون اینکه علائم خاصی داشته باشند و خود آن‌ها متوجه شوند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به نظر من موج دوم کرونا شدیدتر از موج اول نخواهد بود چرا که این ویروس با شیوع بیشتر ضعیف‌تر می‌شود. با توجه به اینکه ما هنوز در موج اول شیوع ویروس کرونا هستیم اگر از ماسک استفاده نشود شرایط بسیار سخت‌تر نیز می‌شود. ما در هیچ شرایطی نباید ماسک را از خود جدا کنیم فعلا این بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل