200 میلیارد ریال برای ترمیم آسفالت جاده‌های کردستان هزینه می‌شود


200 میلیارد ریال برای ترمیم آسفالت جاده‌های کردستان هزینه می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: 200 میلیارد ریال برای ترمیم و روکش آسفالت جاده‌های این استان هزینه می‌شود.

رامبد نوذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار در قالب ۱۷ قرار داد در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در محورهای شریانی استان هزینه خواهد شد.

وی افزود: راهداری استان امسال طرح‌های مرمتی خود را با ۱۴ گروه امانی و ۱۵ گروه پیمانی از اواسط خرداد آغاز کرده و هم اکنون در تمامی محورهای مورد هدف مشغول بهسازی و روکش آسفالت خیابان‌ها است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در این عملیات‌ها ۲ هزار و ۲۵۰ تن آسفالت و یک هزار و ۶۰۰ تن سهم قیر مانده سال ۱۳۹۸ استفاده می‌شود که در آن انجام عملیات روکش حفاظتی در مجموع به طول سه کیلومتر در تمامی محورها و ۱۷ هزار و ۳۰۰ هزار متر مربع به شکل هندسی لکه گیری اجرا خواهد شد.

نوذری گفت: سال گذشته نیز ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی برای روکش و بهسازی آسفالت جاده‌های کردستان به منظور سهولت تردد ، ارتقای ایمنی راه‌ها و حفاظت از راه‌های کردستان در مسیرهای بین شهری این استان توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از منابع داخلی این سازمان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه در این استان باید حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر از راه‌ها بهسازی شود، اضافه کرد: کردستان در اجرای این طرح حدود ۲۰۰ کیلومتر از برنامه خود عقب تر است که انتظار می رود مسوولان برای جبران این کاستی با تخصیص منابع استانی راهداری را یاری کنند.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد