همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای احیای روستای الگن و جنگل‌های بلوط زاگرس


همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای احیای روستای الگن و جنگل‌های بلوط زاگرس

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بر اساس تفاهم‌نامه مشترک در جهت احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد و جنگل‌های بلوط زاگرس همکاری می‌کند.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بر اساس تفاهم‌نامه مشترک در جهت احیای روستای الگن کهگیلویه و بویراحمد و جنگل‌های بلوط زاگرس همکاری می‌کند.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ همکاری برای احیاء روستای الگن و جنگل‌های بلوط زاگرس به امضای ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید رسید.

در راستای اولویت‌های سال جاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و به منظور توسعه همکاری‌های علمی و کاربردی و بهره‌‌گیری از توان گروه‌های پژوهشی، جامعه حرفه‌ای، نیروهای داوطلب و ساکنان بومی روستای الگن و سکونتگاه‌های همجوار آن در احیاء ساختارهای طبیعی، فرهنگی و میراثی و حوزه نفوذ فرهنگی و طبیعی روستای الگن واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ به امضای ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید رسید.

بهروز عمرانی (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) در نشست تخصصی که به این منظور برگزار شد آمادگی این مرکز را برای همکاری در جهت ثبت روستا در فهرست ملی و همچنین حمایت‌های علمی و پژوهشی در خصوص آموزش و احیاء هنرهای سنتی و مطالعات مردم‌شناسی منطقه اعلام کرد.

همچنین مجید صفایی (مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد) در این نشست اعلام آمادگی کرد با همکاری بنیاد الگن و شرکت عمارت خورشید ضمن هماهنگی با معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات لازم در جهت مرمت بناهای تاریخی و خانه‌های روستایی منطقه را به انجام برساند.

او هدف از این همکاری را فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم گردشگری پایدار و مبتنی بر بوم گردی که روستای الگن به عنوان یک نمونه پایلوت و الگو در این منطقه خواهد بوداعلام کرد.

به گفته صفایی سایر روستاهای منطقه نیز جهت همکاری و همراهی با چنین طرح‌هایی ترغیب و اعلام آمادگی کرده‌اند.

پیشتر و در این همین ارتباط در هفته گذشته، منیژه هادیان (معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) به منظور آغاز همکاری‌های لازم از اماکن مختلف این منطقه شامل روستای الگن، قلعه دیشموک و شهر تاریخی دهدشت بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس