افزایش چهار پرواز دیگر به برنامه فرودگاه بجنورد


افزایش چهار پرواز دیگر به برنامه فرودگاه بجنورد

بجنورد- ایرنا- مدیر فرودگاه بجنورد گفت: چهار برنامه پروازی، شامل 2 پرواز خارجی و 2 پرواز داخلی به برنامه‌های هفتگی این فرودگاه افزوده می‌شود.

محمدابراهیم قدمگاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۹ برنامه پروازی از طریق این فرودگاه بین مرکز خراسان شمالی و تهران برقرار است که از ماه آینده با برقراری نخستین پرواز خارجی به مقصد ترکمنستان، مجموع پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه به ۱۳ خواهد رسید.

وی افزود: پروازهای جدید توسط شرکت ایران ایر برنامه ریزی شده است.

استاندار خراسان شمالی هفته گذشته از انجام نخستین پرواز خارجی فرودگاه بجنورد به مقصد عشق آباد، پایتخت ترکمنستان در ماه آینده خبر داده و افزوده بود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در هفته ۲ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران - بجنورد - عشق آباد صورت خواهد گرفت.

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: ۹۵ درصد امکانات و تجهیزات این فرودگاه برای پروازهای خارجی در زمانی که قرار بود پرواز به عتبات عالیات برقرار شود، تامین شده است و در حال حاضر در عملیات هوانوردی و فرودگاهی برای پرواز خارجی هیچ مشکلی نداریم.

قدمگاهی با بیان اینکه این فرودگاه هیچ مشکلی از نظر تجهیزات و امکانات برای برقراری پروازهای خارجی ندارد، افزود: البته برخی از دستگاه ها نیاز به برخی امکانات و تجهیزات تکمیلی دارد که باید تهیه شود.

خراسان شمالی علیرغم داشتن ۳۰۱ کیلومتر مرز با ترکمنستان، به علت فقدان گذرگاه مرزی، هیچ ارتباط زمینی با کشور همسایه ندارد که برقراری این ارتباط هوایی می تواند بخشی از این خلاء را جبران کرده و در توسعه این استان محروم بسیار موثر باشد.

راهبرد توسعه‌ای خراسان شمالی با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول باغی و کشاورزی، ۴۵ هزار تن فولاد و ۹۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی، افزایش صادرات به کشورهای آسیای مرکزی است، به همین دلیل مسوولان استان در تلاش هستند تا سهم خود را در این بازار بیشتر کنند.

نزدیکی به کشورهای آسیای مرکزی، وجود ۳۰۱ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان و دارا بودن مشترکات تاریخی و فرهنگی از مزیت‌های مهم این خطه برای توسعه تجارت خارجی است.

همچنین تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیمان و بیش از ۲۳۰ هزار تن آلومینا از قابلیت ها و ظرفیت های تولیدی و صادراتی استان است که با همکاری تولیدکنندگان، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بجنورد می تواند سهم استان را از بازار کشورهای آسیای مرکزی بویژه ترکمنستان بیشتر کند.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی بین تهران و بجنورد انجام شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشت اما از اسفند پارسال و پس از شیوع کرونا، سفر با ناوگان هوایی این استان بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)