200 عضو کادر درمانی گلستان به کرونا مبتلا شدند


200 عضو کادر درمانی گلستان به کرونا مبتلا شدند

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 تاکنون 200 نفر از اعضای کادر درمانی این استان شامل پرستار، پزشک و بهورز به کرونا مبتلا شدند.

عبدالرضا فاضل روز یکشنبه در پایان جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بر ضرورت رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: از مجموع کادر درمانی گلستانی مبتلا به کرونا در حال حاضر فقط ۱۰ نفر بستری بوده و به جز چند مورد فوتی، بقیه آن ها مرخص شده و به خدمت در مراکز درمانی بازگشتند.

وی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر مناطق شرقی استان دارای بیشترین تعداد مبتلا به کرونا و شاهد روند رو به رشد شیوع این بیماری است که همراهی مردم در رعایت توصیه های پزشکی، موجب کاهش شیوع این روند نگران کننده خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمارستان های مراکز درمانی شرق استان کمتر از هزار و ۵۰۰ تخت دارند و اگر یک درصد از جمعیت این منطقه مبتلا و در این مراکز بستری شوند به طور قطع امکانات درمانی موجود پاسخگوی حجم فراوان مراجعه احتمالی بیماران کرونایی نخواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از مجموع ۶۷۵ بیمار بستری مشکوک به کرونا در استان ، ۲۷۵ تن در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری هستند.

فاضل گفت که سه هزار و ۳۰۰ کادر درمانی گلستان برای ارایه خدمات بهتر به بیماران کرونایی نیازمند تجهیزات درمانی از جمله دستگاه اکسیژن‌ساز و تجهیزات حفاظتی فردی هستند.

وی گفت: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده و ۶۵ تا ۷۰ بیمار کرونایی بهبود یافته نیز مرخص می شوند که بیشتر افراد مبتلا را مردان بالای ۵۰ سال تشکیل می دهند.

به گفته فاضل در ۲ هفته اخیر به طور میانگین روزانه ۷ بیمار کرونایی در گلستان جان خود را از دست دادند.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ نقطه روستایی دارد.

۱۰ شهر گنبدکاووس، کلاله ، مراوه تپه، مینودشت، گالیکش، کردکوی، آق قلا، بندرگز، ترکمن و گمیشان در وضعیت قرمز و گرگان، علی آباد، رامیان و آزادشهر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه گفت که تاکنون ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا