اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در گلستان


اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در گلستان

گرگان - ایرنا - افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و کم‌توجهی شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ستاد مقابله با کرونای گلستان را وادار به اعمال محدودیت‌های جدید و الزام اجرای آن در 10 شهرستان دارای وضعیت قرمز کرد.

ممنوعیت برگزاری مراسم های عزا و عروسی به مدت ۲ هفته، ممنوعیت ارایه خدمات به ارباب رجوع بدون استفاده از ماسک، منع برگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویتی، تعطیلی تفرجگاه‌ها، تعطیلی ۲ هفته ای بازارهای هفتگی و پلمب واحدهای صنفی بی توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، از جمله مصوبات جلسه امروز یکشنبه این ستاد بود.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای گلستان، این محدودیت ها از امروز قابل اجرا است.

علاوه بر آن فرمانداران شهرستان های قرمز شیوع کرونا مجاز هستند ظرفیت حضور کارمندان را همچون گذشته به یک سوم و دو سوم فعال با اولویت عدم حضور بانوان تبدیل نمایند.

۱۰ شهر گنبدکاووس، کلاله ، مراوه تپه، مینودشت، گالیکش، کردکوی، آق قلا، بندرگز، ترکمن و گمیشان در وضعیت قرمز و گرگان، علی آباد، رامیان و آزادشهر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

مطابق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر ۶۷۵ نفر در مراکز درمانی و بیشتر در شرق استان بستری هستند.

استاندار گلستان در این جلسه با اشاره به وجود مشکل ارایه خدمت به بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی شرق استان به دلیل افزایش تعداد بیماران گفت: امکان جابجایی بیماران از شرق استان به بیمارستان های گرگان وجود دارد اما بیماران و خانواده های آنان راضی به این انتقال نیستند.

هادی حق شناس افزود: خرید چهار دستگاه اکسیژن ساز و تهیه تجهیزات حفاظتی فردی برای کادر درمانی از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا بود.

سردار جمعه ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوا گلستان هم در این جلسه از آمادگی این نهاد برای ایجاد نقاهتگاه در شرق گلستان خبر داد و گفت: علاوه بر آن بسیج برای راه اندازی دوباره کارگاه های تولید ماسک و ضدعفونی معابر آماده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت که با روند فعلی شیوع کرونا، احتمال تبدیل وضعیت شیوع گرگان از زرد به قرمز تا آخر هفته وجود دارد.

عبدالرضا فاضل افزود: در حال حاضر آمار بیشترین بیمار بستری مبتلا به کرونا در گلستان مربوط به گنبدکاووس با ۲۷۵ نفر است.

وی هشدار داد که اگر تصمیم قاطع برای کنترل و مقابله با کرونا در گلستان اتخاد نشود شیوع این ویروس بار دیگر استان را فرا خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز شنبه گفته بود که تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟