تایید امضای توافق دو شرکت صهیونیستی با یک شرکت اماراتی


تایید امضای توافق دو شرکت صهیونیستی با یک شرکت اماراتی

دو شرکت مهم رژیم صهیونیستی روز جمعه تایید کردند قرارداد‌هایی با یک شرکت فناوری اماراتی به منظور مقابله با ویروس کرونا امضا کرده اند.

تایید امضای توافق دو شرکت صهیونیستی با یک شرکت اماراتی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از قدس، شرکت‌های دولتی "صنایع هوافضای اسرائیل (آی‌ای آی)" و "سامانه‌های دفاعی پیشرفته رافائل" در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند موافقتنامه‌هایی با شرکت موسوم به "گروه ۴۲" مستقر در ابوظبی امضا کرده اند.
رژیم صهیونیستی به غیر از مناسبات با اردن و مصر، روابط رسمی با کشور‌های عربی ندارد. این در حالی است که کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده در سال‌های اخیر، روابط غیررسمی با این رژیم را گسترش داده اند. در بیانیه‌ای به تاریخ روز پنجشنبه در پایگاه اینترنتی گروه ۴۲ آمده است که این شرکت "دو یادداشت تفاهم مجزا" با رافائل و آی‌ای آی امضا کرده است.
هر دو شرکت رژیم صهیونیستی همکاری با شرکت اماراتی را "تاریخی" خواندند و اعلام کردند قرارداد از طریق ویدئوکنفرانس امضا شده است.
امارات در ۲۶ ژوئن گذشته به طور رسمی اعلام کرد طرح‌های مشترکی را با اسرائیل در زمینه پزشکی و مبارزه با «کرونا» در همین روز آغاز کرده است. رسانه‌های عبری اعلام کردند ابوظبی یکصد هزار دستگاه آزمایش کرونا را در اختیار اسرائیل قرار داده است.
اخیرا امارات تلاش کرد با بهره برداری از موضوع کرونا دامنه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به زیان مساله فلسطین افزایش دهد در حالیکه فلسطین دشوارترین مرحله را پس از نکبت سال ۱۹۴۸ را پشت سر می‌گذارد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز