از حفیظ منصور بعید بنظر می رسید!


میدانید میان دانستن و درک کردن تفاوت وجود دارد؟ دانستن همین برداشتی است که تعدادی افراد ساده لوح در لباس دانایی زیر سقف عطا جمع شدند تصمیم گرفتند رییس حزب جمعیت را در غیاب اش کنار بزنند که به زعم شان کار ارزشمندی انجام دادند! اما...

میدانید میان دانستن و درک کردن تفاوت وجود دارد؟
دانستن همین برداشتی است که تعدادی افراد ساده لوح در لباس دانایی زیر سقف عطا جمع شدند تصمیم گرفتند رییس حزب جمعیت را در غیاب اش کنار بزنند که به زعم شان کار ارزشمندی انجام دادند!
اما درک کردن این است روح و جسم ات دردها و مشکلات ناشی از این تصمیم ناشیانه را حس کند؛ درد اختلافات و تفرقه را بعد زایمان جدید در حزب جمعیت که میان هواداران اش شکل می‌گیرد لمس کند.

در این سال ها اشتباهات زیادی رهبران جمعیت در قضایای سیاسی داشته اند اشتباهاتی که به مرگ حاکمیت سیاسی شان، رانده شدن و تحقیر شان، چند دستگی و فروپاشی حزب شان ختم شد؛ حمایت از عبدالله در چند دور انتخابات، برکناری عطا از بلخ، حمایت قانونی، عطا و... از اتمر و حمایت صلاح الدین و... از عبدالله آتش این بد اعتمادی و تفرقه را شعله ورتر کرد...

آنچه در این داستان کودتای تلخ در بلخ را بر جسته تر کرده است شرکت افرادی با سابقه مانند حفیظ منصور در این کار نا بخردانه است که هیچ توجیه منطقی ندارد. تعدادی کوتاه بین که هیچ درک و فهمی از دنیای پس از این تصمیم اشتباه که چند دستگی و فروپاشی را در معادلات سیاسی کشور به وجود می آورد ندارند برای چنین کار ناشیانه دلیل های فرسود می آورند!

همه می دانند؛ اینها در بلخ تصمیم گرفتند صلاح الدین را کنار بگذارند، اما این دانستن برای شما نسل جوان و پویا کافی نیست باید درک کنید درد چنین زایمانی که تولد شاخه جدید در حزب جمعیت را به همراه داشت حد اقل آن این است در انتخابات ها و... جایگاه آن قدرت گذشته را نداریم بلکه با یک تعداد آدمهای خود فروخته و جامعه ای از هم گسسته بیمار سیاسی و پژ مرده روبرو خواهیم بود!

گل امیری


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روزنامه 8 صبح 22 سرطان