انحلال شبکه جهانی رمزگذاری شده جنایتکاران بین المللی


انحلال شبکه جهانی رمزگذاری شده جنایتکاران بین المللی

همه کاربران شبکه ارتباطی انکروچت با جرایم سازمان یافته مرتبط بودند؛ در میان این جرایم می‌توان به قاچاق مواد مخدر، قتل، پولشویی، اخاذی و آدم ربایی اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلویزیون فرانس ۲۴، پلیس فرانسه و هلند یک شبکه جهانی گفتگوی رمز گذاری شده موسوم به انکروچت را منحل کردند. این شبکه از سوی گروه‌های جنایتکار مورد استفاده قرار می‌گرفت و بیش از ۸۰۰ نفر در ارتباط با این شبکه دستگیر شدند.
این دستگیری همزمان و عملیات مشترک مقامات فرانسه و هلند بی سابقه بود. شبکه ارتباطی انکروچت از سوی گروه‌های جنایتکار سازمان یافته در اروپا و سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت. تحقیقات فرانسه و هلند موجب رمزگشایی بیش از ۱۰۰ میلیون پیام میان جنایتکاران شد.
ویل وان گرمرت معاون اجرایی یوروپل می‌گوید جنایتکاران گمان می‌کردند آزادانه می‌توانند صحبت کنند و از این ارتباط رمزگذاری شده هیچ هراسی نداشتند. مقامات فرانسه به طور کاملا قانونی در این شبکه نفوذ کرده بودند. این موجب آگاهی از همه انواع فعالیت‌های جنایی شد که نیرو‌های پلیس توانستند در برابر آن واکنش نشان دهند. در میان این جرایم می‌توان به قاچاق مواد مخدر، قتل، پولشویی، اخاذی و آدم ربایی اشاره کرد.
شبکه انکروچت از طریق سرور‌های مستقر در فرانسه راه اندازی شده بود. این شبکه در ازای دریافت ۲۵۰۰ یورو به کاربران خود اجازه گفتگوی ناشناس و رمزگذاری شده را می‌داد.
تقریبا همه کاربران انکروچت با جرایم سازمان یافته مرتبط بودند. کرول اتین دادستان لیل فرانسه می‌گوید صد‌ها دستگیری صورت گرفته است. چندین تن مواد مخدر نیز کشف و ضبط شده است.
سلاح‌های سنگین، خودرو‌های لوکس و چندین میلیون یورو وجه نقد نیز در هلند و انگلیس کشف و ضبط شد. ده‌ها آزمایشگاه تولید مواد مخدر صنعتی نیز شناسایی شد. نفوذ در این شبکه اجازه شناسایی سرکردگان شبکه‌های جنایی را داد که تاکنون امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل