خسارت 220میلیارد ریالی کرونا روی دست ورزش چهارمحال و بختیاری


خسارت 220میلیارد ریالی کرونا روی دست ورزش چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- شیوع ویروس کووید 19 در کشور از اسفندماه سال 98 باعث شد ضرور و زیان‌هایی در بخش‌های مختلف شد، که بخشی از این ضررها در حوزه ورزش و تندرستی بود که این میزان خسارت تاکنون 220 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، ابعاد اجتماعی و اقتصادی شیوع ویروس کرونا، علاوه بر اینکه باعث شد برخی از ورزشکاران برنامه زمان‌بندی تمرینات حرفه‌ای خود را از دست بدهند، برخی از باشگاه‌داران نیز برای قطع زنجیره انتقال، مجبور به بستن و تعطیلی باشگاه‌ها کردند.

ورزشکارانی که به صورت حرفه ای تمرین می‌کردند زمان طلایی تمرینات را از دست دادند و خیلی از این ورزشکاران خانه‌نشین شدند.

با این وجود ، این زنجیره حتی اگر در زمان حاضر قطع نشود به حوزه‌های دیگر ورزشی نیز اثر منفی خواهد گذاشت و با یک کار ساده که همان" ماسک زدن " است، افراد می‌توانند از بروز خسارت در حوزه‌های مختلف دیگر نیز جلوگیری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:از زمان شیوع ویروس کرونا ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت به باشگاه‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری وارد شد .

حمید کریمی در گفت و گو با ایرنا افزود:در صورت ادامه این روند تا میزان خسارت وارد به بخش ورزش استان به ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش می‌رسد و این خسارت به بخشهای مختلف ورزشی وارد می‌شود.

وی تصریح کرد:این میزان خسارت با احتساب باشگاه‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی،اکنون ۵۱۵ باشگاه ورزشی در استان وجود دارد که به ‌علت شیوع ویروس کرونا تمامی باشگاه‌های ورزشی در سطح استان تعطیل شده است.

کریمی تاکید کرد: هم‌اینک با احتساب باشگاه‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان تعداد باشگاه‌های ورزشی به ۸۰۰ مورد می‌رسد که همگی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود.

وی یادآور شد: براساس دستور وزیر ورزش و جوانان، اجاره مکان‌های ورزشی در اختیار بخش خصوصی تا تیرماه بخشیده شده است و امکان تمدید این طرح در ماه‌های بعدی نیز وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان قرار شده تا پس از بازگشایی مکان‌های ورزشی، اجاره بهای آن با ۵۰ درصد قیمت محاسبه شود.

وی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا در سال‌جاری میزبانی از مسابقه‌های ملی و بین‌المللی رشته‌های مختلف ورزشی در استان ممکن نیست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۶۰ هزار ورزشکار دارد که تعدادی از این ورزشکاران در میادین ملی و بین‌المللی موفق به کسب مدال شده‌اند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، چهارمحال و بختیاری هم اینک در وضعیت قرمز قرار دارد و روند شیوع ویروس کرونا در این استان کماکان افزایشی است.

این موضوع در روزهای اخیر سبب شکل‌گیری پویش همگانی استفاده از ماسک با شعار "من ماسک می‌زنم تا از تو محافظت کنم: شده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | عکس جدید علیرضا نیکبخت و همسرش در سومین سالگرد ازدواج‌شان