کرونا مراسم عروسی زوج شاهین‌دژی را نیمه‌تمام گذاشت


کرونا مراسم عروسی زوج شاهین‌دژی را نیمه‌تمام گذاشت

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: مراسم عروسی یک زوج جوان در این شهرستان در راستای حفظ سلامت شهروندان در برابر بیماری کرونا لغو شد.

سیاوش جبارزاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم عروسی که مقرر شده بود امروز در یکی از روستاهای بخش مرکزی شاهین‌دژ برگزار شود، با اقدام به موقع بازرسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و همکاری اماکن و نیروهای انتظامی لغو شد.

وی ادامه داد: این مراسم برنامه‌‍ریزی شده بود با حضور تعداد قابل توجهی از مهمانان دور و نزدیک در این روستا برگزار شود که با توجه به اینکه برگزاری آن می‌توانست سلامت شهروندان و خانواده‌های عروس و داماد را با توجه به شیوع بیماری کرونا تهید کند از برگزار آن جلوگیری شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: خانواده‌های عروس و داماد نیز نسبت به برگزار نکردن این مراسم در شرایط فعلی متعهد شدند.

جبارزاده تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم که موجب تجمع و به خطر افتادن سلامت مردم شود ممنوع است و در صورت برگزاری آن با همکاری دستگاه قضایی با عاملان برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، توجه به هشدارها و توصیه‌‍‌های کارشناسان برای بسیج عمومی پیشگیری از این بیماری، متضمن سلامتی آحاد جامعه است و از نظر دینی، مصالح عمومی و رعایت دستورالعمل‌های لازم برای سلامت جامعه، امری ضروری و از طرف مراجع تقلید نیز واجب عینی محسوب می‌شود.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

شهرستان شاهین‌دژ از جمله نخستین شهرهای آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


10 سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور