تشرف ترکمن‌ها به حرم رضوی نشانه‌ وحدت شیعه و سنی است


تشرف ترکمن‌ها به حرم رضوی نشانه‌ وحدت شیعه و سنی است

گرگان - ایرنا - امام جمعه اهل سنت شهرستان گمیشان گفت: تشرف هزاران ترکمن اهل سنت استان گلستان به بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، نشانه ارادت آن‌ها به اهل بیت (ع) و از مظاهر وحدت شیعه و سنی است.

حاج آخوند امان گلدی حنفی نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های امام رضا (ع) و الگوگیری از این سیره برای تقویت وحدت شیعه و اهل‌سنت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه محبت اهل‌بیت (ع) محور وحدت شیعه و سنی در گلستان است گفت: تمامی مسلمانان از جمله ترکمن های ساکن این استان به امام رضا (ع) اعتقاد ویژه‌ای دارند زیرا ایشان از نوادگان پیامبر (ص) بوده و اهل‌بیت در تفکر اهل سنت دارای جایگاه والایی هستند.

وی بیان کرد: ترکمن های گلستان علاوه بر اینکه نام امام رضا (ع) را روی فرزندان خود می گذراند، حضور در مرقد ایشان را در ابتدای ازدواج و زندگی مشترک، مایه خوشبختی و برکت دانسته و به این کار اهتمام دارند.

امام جمعه اهل سنت گمیشان ادامه داد: وجود مبارک امام رضا (ع) در ایران اسلامی مایه وحدت بوده و برای ایرانیان از جمله اهل‌سنت عامل آرامش و امنیت روحی است.

وی اتحاد مسلمانان را رمز موفقیت آنها در برابر استکبار جهانی دانست و افزود: تا زمانی که همبستگی شیعه و سنی وجود دارد، دشمنان نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند و فقط در سایه وحدت مسلمانان زندگی مسالمت‌آمیزی به دور از هر گونه اختلاف خواهند داشت.

امام رضا (ع) از دیر باز مورد احترام ترکمن ها بوده و همه ساله عده زیادی از آنان برای زیارت مرقد شریف ایشان به مشهد مقدس سفر می کنند.

امام جمعه اهل سنت گلستان در ادامه با اشاره به خدمات و تلاش های آستان قدس رضوی در بازسازی مناطق سیل زده گمیشان اظهارداشت : مردم منطقه هرگز تلاش های خدام حرم رضوی و هدایای ارسالی از حرم مطهر ایشان را فراموش نخواهند کردند.

وی گفت: کمک های خالصانه آستان قدس رضوس در سیل پارسال وحدت و همدلی در منطقه را دو چندان کرد و همه تلاش دشمنان در ایجاد نفاق و دودستگی در منطقه را نقش برآب کرد.

گمیشان با هشتاد هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان در مجاورت ترکمنستان واقع است که ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟