25 مخاطره در بخش مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری شناسایی شد


25 مخاطره در بخش مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان در حوادث بلایای طبیعی گفت: تاکنون 25 مخاطره در دو سند تدوین شده بخش مدیریت بحران این استان شناسایی و دسته‌بندی شده است.

مرتضی زمان‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تهیه ۲ سند شامل "سند کاهش خطر" و "سند آمادگی و پاسخ به بحران" در چهارمحال و بختیاری از ۲ ماه قبل آغاز شده است و تا یک ماه دیگر تدوین می‌شود.
وی افزود: در مرحله نخست تهیه این اسناد ۲۵ مخاطره شناسایی شده که مهم‌ترین آن‌ها شامل سیل، زلزله، خشک‌سالی، فُرونشست زمین، فُروریزش، حرکات دامنه‌ای، برف، کولاک، بهمن، یخبندان، تگرگ، سرمازدگی، موج سرما، انواع آتش‌سوزی‌ها، آفت‌های نباتی، حادثه‌های آبی، گرد و غبار، توفان، فرسایش خاک و وزش تُندباد است.
زمان‌پور تصریح کرد: برای هر کدام از این ۲۵ مخاطره، مباحث آسیب‌شناسی لازم صورت گرفته و دسته‌بندی دستگاهی و شهرستانی تعریف شده است.
وی یادآور شد: با استناد به روش‌ها، معیارها و ضابطه‌های علمی و کارشناسی در تهیه این اسناد می‌توان اقدام لازم برای پیشگیری در هنگام وقوع هر کدام از این مخاطره‌ها را پیش‌بینی و عملیاتی کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های حادثه‌خیز در کشور به‌شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات