کشمکش بر سر قدرت در افغانستان


ترجمه فارسى کتاب کشمکش بر سر قدرت در افغانستان از چاپ برآمد. نویسنده این کتاب، کاى ایده دیپلمات نارویژى، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان است. او که از سال ٢٠٠٨ الىٰ ٢٠١٠ بعنوان نماینده ویژه ملل متحد در افغانستان ماموریت داشت....

ترجمه فارسى کتاب کشمکش بر سر قدرت در افغانستان از چاپ برآمد.
نویسنده این کتاب، کاى ایده دیپلمات نارویژى، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان است. او که از سال ٢٠٠٨ الىٰ ٢٠١٠ بعنوان نماینده ویژه ملل متحد در افغانستان ماموریت داشت. چشمدید ها و خاطراتش را در این کتاب بیان نموده.

او در کتابش به نحوه حضور جامعه جهانى و سربازان خارجى، قوت گرفتن مجدد طالبان، روند دولت سازى و برگزارى انتخابات پرچالش در افغانستان پرداخته و از فقدان استراتیژى و عدم همآهنگى جامعه جهانى تا ضعف و تفرقه در رهبرى حکومت افغانستان را برجسته ساخته.

از آنجائیکه محتویات این کتاب، چشمدید ها و خاطرات یک نمائنده ویژه و با صلاحیت سازمان ملل است که در تصمیمگیرى ها و شکلگیرى قضایاى آن سالها، نقش و سهم مستقیم و مؤثر داشته، بناً میتواند روشنگر زوایاى تاریک تحولات سیاسى آن مقطعى از تاریخ معاصر کشور ما باشد که شاید مطالعه آن براى نسل هاى امروز و فرداى ما مفید و آموزنده باشد.

روى این ملحوظ من و دختر عزیزم، اقدام به ترجمه آن به زبان فارسى درى نمودیم تا سهم اندکى در روشنگرى و اطلاع رسانى در این زمینه ایفاء نموده باشیم. از برادر و دوست عزیز و ارجمندم جناب سلطان احمد غریق و همکاران گرامى شان، قلباً سپاسگزارم که در مراحل مختلف چاپ این کتاب، عنایت و همکارى صمیمانه و صادقانه نمودند.

محمد عارف منصوری


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!