اتحادیه و تعاونی های صیادی در مازندران الگویی برای تمام کشور


اتحادیه و تعاونی های صیادی در مازندران الگویی برای تمام کشور

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه 70 درصد صیادی شمال کشور متعلق به مازندران است، گفت: اتحادیه و تعاونی های صیادی در مازندران الگویی برای سایر استان ها محسوب می‌شوند.

سید پرویز محبی در حاشیه آغاز عملیات رهاسازی بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مازندران در بندر صیادی امیرآباد، اظهار کرد: ضرورت دارد اتحادیه ها و تعاونی‌ها در سیاست‌گذاری ها کمک حال شیلات باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و ارقام، مازندران قطب صیادی در شمال کشور است به طوری که ۷۰ درصد صیادی شمال کشور در مازندران صورت می‌گیرد و امرار معاش ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم را شامل می شود.

محبی با بیان اینکه استمرار شغل صیادی یکی از هدف های اصلی سازمان شیلات است به این نکته اشاره کرد که، اقتصادی کردن فعالیت صیادی و تامین معیشت صیادان در اولویت برنامه‌های سازمان شیلات ایران است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با بیان اینکه نقش اتحادیه و تعاونی‌ها به همراه فعالیت گردشگری در حوزه صیادی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: احیای ذخایر دریایی باید یک اصل قرار گیرد بنابراین بهره‌برداری صیادی در مازندران یک الگوی مهم و برنامه راهبردی است که در همین راستا رونق حوزه صیادی و تکثیر ماهی در استان از سال ۹۳ تاکنون پر رنگ تر شده است.

وی یادآور شد: اختصاص اعتبار ملی به مازندران یک اولویت است و تلاش می کنیم تا این اعتبار را افزایش دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)