لزوم حفظ ارزش های سنتی در توسعه شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد


لزوم حفظ ارزش های سنتی در توسعه شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد

نماینده مردم سمنان مهدیشهر و سرخه با اشاره به روشن بودن وظایف مدیران اجرایی و نمایندگان مردم وعده داد: در طول دوره چهار ساله نمایندگی خود در امور اجرایی دخالت نکند.

‍ دکتر ‌عباس گلرو، نماینده در نشستی با مدیران شهر شهمیرزاد با اشاره به وظایف ذاتی نمایندگان و لزوم عدم دخالت در امور اجرایی اظهار کرد: وظایف هرکدام از مسئولین اجرایی و نمایندگان در قانون به صورت مجزا تعریف شده است و بنده به این اصل معتقدم و قصد ندارم در ریز امورات اجرایی دخالتی داشته باشم اما در عین حال پیگیر ریز مطالبات مردم با هدف حل این مشکلات خواهم بود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح ها و پروژه ها، باید دو نگاه کوتاه مدت و بلند مدت را مد نظر داشته باشیم ادامه داد: نگرش کوتاه مدت به معنای این است که بتوانیم نیازمندی های شهری شهروندان را در کوتاه ترین زمان ممکن و با شرایط موجود، برطرف سازیم.

این نماینده مردم با بیان اینکه مسوولان در قبال مردم و خصوصا نسل جوان وظایفی دارند افزود: همه ما مسوولان در حوزه حفظ و حراست از منابع و سرمایه های ملی در برابر نسل آینده مسئولیم و از همین رو باید در اجرای طرح ها و پروژه ها با نگاه استراتژیک، از هدر رفت‌ منابع جلوگیری کنیم.

گلرو با گلایه از عدم هزینه کرد درست در برخی پروژه ها خاطرنشان کرد: متاسفانهدر برخی طرح ها، اعتبارات در جایگاه اصلی خود هزینه نشده و همین به هدررفت منابع و اعتبارات انجامیده که باید برای توجه به آیندگان، از این مهم جلوگیری به شود.

وی با بیان اینکه مدیر شهری و استانی باید با لباس کار در سطح شهر حاضر و با مردم در کوچه و خیابان از نزدیک به مراوده و گفت‌وگو بپردازد اضافه کرد: یک مسوول در نظام اسلامی باید از نزدیک در راستای جلب رضایتمندی عمومی مردم، رسیدگی و پیگیری مطالبات و دغدغه های آنان را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده سمنان،مهدیشهر و سرخه با اشاره به نقش اجرای طرح های شهری در رضایتمندی مردم اظهار کرد: حفظ و حراست از امنیت روح، ‌روان و جسم ‌مردم، باید به صورت جدی و اساسی در اجرای طرح های مدیریت شهری دیده شود.

وی با بیان اینکه به منظور استفاده صحیح، کامل و بهینه مردم از امکانات و طرح های شهری، باید فرهنگسازی شود گفت: امروز کشور ما در شرایط تحریم و محدودیت در منابع روبرو است اما با این وجود در اجرای برخی طرح ها شاهد هدررفت منابع هستیم.

گلرو از مردم به عنوان خط قرمز خود نام برد و گفت: می کوشم به عنوان ‌نماینده مردم، تمام‌ تلاش خود را در جهت رسیدگی به‌ مطالبات و نیازمندی های آنان، به کار گیرم.

این نماینده مجلس یازدهم بر ضرورت تقویت دهیاری ها و شهرداری ها باهدف پیشبرد امور و اجرای طرح های عمرانی، تاکید و با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد اضافه کرد: باید در کنار تمامی ‌مسائل و مباحث گردشگری بین المللی، وجهه سنتی و توریست پذیر شهر شهمیرزاد نیز بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان اینکه طرح های شهری باید متناسب با فرهنگ منطقه اجرایی شوند گفت: در توسعه شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد باید به ارزش ها و مولفه های فرهنگی مردم نیز توجه ویژه شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه