فرآیند واگذاری زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان تسریع شود


فرآیند واگذاری زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان تسریع شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هرچه سریعتر باید فرآیند واگذاری زمین برای احداث دانشگاه دانشگاه فرهنگیان در استان تسریع شود.

اقبال عباسی ۹ تیرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احداث دانشگاه فرهنگیان در استان یک ابر پروژه است، اظهار کرد: هرچه سریعتر باید فرآیند واگذاری زمین برای احداث این دانشگاه تسریع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احداث دانشگاه فرهنگیان با تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود، گفت: پس از حل مشکل تأمین زمین باید موافقت اصولی دفتر گسترش وزارت علوم نیز گرفته شود تا بتوان اقدامات را برای جذب اعتبار انجام داد، دولت قول تأمین اعتبار را در صورت تخصیص زمین مناسب داده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد کرونا آموزش کماکان مجازی است، تأکید کرد: هرگونه تصمیمی برای برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا باشد.

اعتبار احداث دانشگاه فرهنگیان ملی است

در ادامه جلسه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر اساس طرح ۱۰۰۳۱، ۳۱ دانشگاه فرهنگیان در کشور احداث می‌شود، اظهار کرد: تمام شرایط برای انجام این کار مهیا شده و محدودیتی وجود ندارد و اعتبار برای احداث دانشگاه‌های فرهنگیان در قالب اعتبارات تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی تأمین می‌شود.

وی افزود: در صورت اختصاص زمین و اخذ موافقت اصولی دفتر گسترش وزارت علوم این طرح به عنوان یک پروژه جدید به پروژه‌های ملی چهارمحال و بختیاری افزوده و طرح ملی با اولویت تأمین اعتبار می‌شود.

برای حل مشکل فضای آموزشی باید روند احداث دانشگاه فرهنگیان در استان تسریع شود

همچنین تیمور نظری‌فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با بیان اینکه از سال ۹۱ تا پایان ۹۸ حدود ۹۱۹ دانشجو در رشته‌های آموزش ابتدایی و زبان و ادبیات فارسی از مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند، اظهار کرد: ۳ مرکز آموزشی ما دارای عمر بالای ۳۵ سال هستند و مستهلک شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۷۷ دانشجو در حال حاضر در ۳ مرکز پردیس بحرالعلوم، باهنر و مرکز آموزش عالی شهیدرجایی مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۷۷.۳ درصد دانشجویان در خوابگاه‌ها ساکن هستند که فرسوده و مستهلک بودن این خوابگاه‌ها گلایه دانشجویان را در پی دارد.

نظری‌فرد مشکلات فیزیکی برای تملک احداث دانشگاه فرهنگیان، کمبود هیات علمی تمام وقت و کمبود شدید نیروی اداری را از مهم‌ترین مشکلات دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در قالب طرح ۱۰۰۳۱ حدود ۳۲ هکتار زمین در منطقه رحمتیه شهرکرد برای احداث دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد داده شده است، بیان کرد: ۱۵ هکتار از این اراضی دارای کاربری آموزشی و ۱۷ هکتار دارای فاقد کاربری است، به‌نظر می‌رسد برای حل مشکل فضای آموزشی باید روند احداث این دانشگاه در استان تسریع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟