دوستداران محیط زیست سقزی 2 بره قوچ و میش ارمنی را نجات دادند


دوستداران محیط زیست سقزی 2 بره قوچ و میش ارمنی را نجات دادند

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: 2 راس بره قوچ و میش ارمنی که بدلیل نامعلوم از مادر خود جدا شده بودند توسط دوستداران محیط زیست پیدا شده و به ماموران پاسگاه محیط بانی سولاکان تحویل داده شدند.

«گوسفند وحشی (قوچ‌ومیش) ارمنی (نام علمی: Ovis ammon gmelini) گروهی از زیرگونه‌های گونهٔ گوسفند وحشی است. گوسفند وحشی به دو گروه زیرگونه‌ای تقسیم می‌شود که گروه شرقی آن گوسفند وحشی اوریال (در زبان لاتین به معنی شرقی) و گروه غربی گوسفند وحشی ارمنی نامیده می‌شوند و گوسفندهای وحشی البرز مرکزی تلفیقی از قوچ و میش‌های ارمنی و اوریال هستند، جنس نر این گوسفندها رو قوچ و جنس ماده آنرا هم میش نامیدند».

فرهاد سیف پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دو بره ۲ روزه با توجه به ضعف جسمانی توسط محیطبانان شیر دهی و تغذیه شدند.

وی افزود: با تلاش فراوان پرسنل یگان حفاظت منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، مادر یکی از بره‌ها پیدا شد و پس از اطمینان از سلامتی جسمی و توانایی دنبال کردن مادر، بره به آغوش مادرش بازگردانده شد.

سیف پناهی با اشاربه اینکه مادر بره دیگر علیرغم تلاش فراوان ماموران یگان حفاظت پیدا نشد، اضافه کرد: این بره پس از مراقبت ویژه توسط محیط بانان دلسوز و اطمینان از وضعیت جسمی و معاینات دامپزشکی شهرستان با دستور و هماهنگی لازم و انجام اقدامات مناسب تحویل سایت قوچ و میش منطقه حفاظت شده بیجار شد.

شهرستان سقز با داشتن منطقه حفاظت شده عبدالرزاق از شهرستان‌های مهم در داشتن تنوع زیستی است که تا کنون بیش از ۸۰ گونه پرنده و ۱۷ گونه پستانداران از جمله لک لک، عقاب طلایی، هما، قرقی، مرغ حق، کبک، قوچ و میش، شغال و میش مرغ در این زیستگاه شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرانی که دل ایلان ماسک رو برده کیست؟