تصویر منتشر نشده از نماز جمعه رهبر معظم انقلاب


تصویر منتشر نشده از نماز جمعه رهبر معظم انقلاب

تصویر زیر مربوط به یکی از نماز های جمعه رهبر معظم انقلاب در اوایل سال 60 می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این تصویر مربوط به یکی از نماز های جمعه رهبر معظم انقلاب در اوایل سال ۶۰ در دانشگاه تهران است که در آن، آیت الله شهید دکتر محمد حسینی بهشتی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری حضور دارند.

تصویر منتشر نشده از نماز جمعه رهبر معظم انقلاب

حضرت امام خمینی(س)، پس از رحلت آیت الله طالقانی و استعفای آیت الله منتظری از امامت جمعه تهران به دلیل هجرت به قم، در حکمی در روز ۲۴ دی ماه ۱۳۵۸ آیت‌الله ‌سیدعلی خامنه‌ای را به امامت جمعه تهران منصوب کردند.

در این حکم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب مستطاب سیدالاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌ای – دامت افاضاته

چون حضور جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای منتظری – دامت افاضاته – در حوزه مقدسه قم لازم بود و ایشان انصراف خودشان را از امامت جمعه تهران اعلام نمودند، جنابعالی که بحمدالله به حُسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمعه تهران منصوب می‌باشید. از خداوند متعال، توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله.

۲۵ صفر ۱۴۰۰ / ۲۴ دی ماه ۵۸

روح الله الموسوی الخمینی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، از ۲۴ دی ماه سال ۵۸ تاکنون، مجموعاً بیش از ۲۴۰ مرتبه نماز جمعه‌های تهران را اقامه کرده‌اند و از این حیث، باسابقه‌ترین امام جمعه پایتخت می‌باشند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی